Lider polskiego SWS walczy dla wszystkich


Impreza będzie stanowić ostatnią szansę na punkty do prestiżowego, międzynarodowego rankingu Sodi World Series Sprint Cup, w którym polskie zestawienie wygra najprawdopodobniej łodzianin, Artur Pel. Nieoficjalny mistrz Polski w kartingu halowym może też zwiększyć Polakom liczbę miejsc na Światowy Finał SWS 2017 z czterech do pięciu, jeśli awansuje do pierwszej dziesiątki międzynarodowego rankingu.

Seria SWS została stworzona przez renomowanego producenta gokartów Sodi. Tory halowe z całego świata, które posiadają wózki francuskiej firmy mogą organizować punktowane eventy do rankingu krajowego i międzynarodowego (tor przy ul. Wydawniczej w Łodzi dysponuje flotą topowego modelu Sodi RX8 z silnikami o mocy 9 KM). Jedynym kierowcą, który mógłby odebrać Pelowi prowadzenie jest Michał Ryndzionek, ale zawodnik z Jeleniej Góry najprawdopodobniej nie pojawi się w Łodzi. W tej sytuacji lider punktacji może powalczyć o top 10 międzynarodowego zestawienia, do którego brakuje mu 60 punktów.

W ramach Challenge SE odbędą się 4 osobno punktowane wyścigi. W każdym do rankingu SWS zwycięzca zdobywa 1000 punktów plus bonus wynoszący liczbę uczestników wyścigu (można zdobyć maksymalnie 1036 punktów). Przy czterech biegach finałowych maksymalna stawka to aż 4144 punkty. Jednak do rankingu zaliczanych jest 10 najlepszych rezultatów. Pel wygrał w tym roku 11 wyścigów SWS, ale tylko jeden z maksymalną liczbą punktów. Jeżeli w środę do zawodów zgłosi się dużo osób to jest szansa, aby Polacy zyskali dodatkowe miejsce na Światowy Finał SWS 2017.

Do Challenge’u można zapisywać się w recepcji toru w dniu zawodów. Wpisowe wynosi 159 zł za start w jednej z dwóch kategorii wagowych do 85 kg i do 100 kg (start w obu kategoriach kosztuje 280 zł). W każdej z nich kierowca zaliczy 56 minut szybkiej jazdy 9-konnymi gokartami Sodi RX8. Uczestnicy z wagą poniżej minimalnej masy (w ubiorze i kasku) są doważani odważnikami, umieszczanymi w specjalnych szufladach w gokarcie dla wyrównania szans.

W programie zawodów każdej kategorii widnieją dwie 8-minutowe sesje kwalifikacyjne. Na podstawie najlepszych pojedynczych czasów okrążeń w każdych kwalifikacjach, kierowcy zostaną przydzieleni do dwóch 20-minutowych wyścigów (w przypadku ponad 12 osób w kategorii, zostaną rozegrane półfinały o miejsca w wyścigu finałowym). Jeden odbędzie się w standardowym kierunku jazdy, drugi w przeciwnym. W trakcie wyścigów będzie trzeba zaliczyć zatrzymanie w pit-stopie, polegające na zahamowaniu na kilku sekund w specjalnie wyznaczonej strefie, którą można opuścić po zapaleniu się zielonego światła.

Zdobycie punktów do SWS Sprint Cup wymaga dodatkowej rejestracji do każdego z wyścigów na stronie internetowej cyklu (http://www.sodiwseries.com/en). Tam też można bezpłatnie zarejestrować konto kierowcy, jeżeli po raz pierwszy startuje się w imprezie tej rangi. Im więcej osób zapisze się przez stronę SWS i wystartuje 28 grudnia w Łodzi, tym bardziej wzrośnie szansa na większą liczbę Polaków zakwalifikowanych do SWS Sodi World Finals 2017.

 

HARMONOGRAM CHALLENGE SE (28.12.2016)

18:00 – 19:00 Oficjalne treningi (przejazdy według cennika toru)
19:00 Obowiązkowa odprawa
19:15 Start zawodów

Rejestracja do wyścigu SWS w kierunku normal (kat. 85 kg) – http://www.sodiwseries.com/en/?c=race&id=17090

Rejestracja do wyścigu SWS w kierunku reverse (kat. 85 kg) – http://www.sodiwseries.com/en/?c=race&id=17091

Rejestracja do wyścigu SWS w kierunku normal (kat. 100 kg) – http://www.sodiwseries.com/en/?c=race&id=17088

Rejestracja do wyścigu SWS w kierunku reverse (kat. 100 kg) – http://www.sodiwseries.com/en/?c=race&id=17089

Rejestracja konta kierowcy SWS – http://www.sodiwseries.com/en/become-sws-driver.html

Previous Pel znów na czele SWS
Next Karol Basz