Tor kartingowy to nie tylko bandy i gokarty. Ważnym elementem jest pomiar czasu i/lub system obsługi toru (SOT). Pomiar czasu nadaje obiektowi wyścigowy klimat, natomiast dodatkowy, skonfigurowany z nim system pomaga w jego obsłudze.

System obsługi toru (SOT)

Obecne systemy obsługi toru dają wiele możliwości. Pomagają nie tylko prowadzić tor, ale także uatrakcyjniają rywalizację kierowców. Dzięki prowadzeniu indywidualnych kont kierowców, na których zapisywane są czasy przejazdów, osiągnięcia, generowane charakterystyki postępu i wiele innych informacji, tor staje się atrakcyjnym miejscem dla każdego klienta.

Do każdego konta przypisana jest indywidualna Karta kierowcy. Na jej podstawie w łatwy i prosty sposób można zidentyfikować uczestnika.

Nowe SOT posiadają także tzw. terminale do rejestrowania nowych kierowców. Odciążają one personel podczas obsługi wielu klientów. Mogą to być zarówno stacjonarne komputery, jak i tablety czy smartfony.

Oprogramowanie pozwala także na wyświetlanie czasów przejazdów w czasie rzeczywistym, a także prezentowanie ich po każdym przejeździe zarówno na tablicach typu LED, jak i na cyfrowych rzutnikach, telewizorach czy indywidualnych smartfonach kierowców. Jest to ważny element toru szczególnie podczas zawodów.

SOT pozwala prowadzić zawody według różnych scenariuszy, automatycznie dzieląc kierowców na odpowiednie grupy i przyporządkowując im gokarty. W dobrym systemie możliwości są nieograniczone.

Co jeszcze potrafi taki system?

Dokładanie dodatkowych modułów do SOT uczyni tor jeszcze bardziej atrakcyjnym. Przykładem może być symulator Pit Stopu. Miejscem wykorzystywanym do tego elementu toru jest zazwyczaj park maszyn lub wydzielona jego część. Dzięki symulatorowi podczas zawodów kierowcy mogą się poczuć jak w wyścigu Formuły 1.

Podium

Zagospodarowując powierzchnię toru czy recepcji, trzeba również pomyśleć o podium. To bardzo ważny element toru wyścigowego, gdzie najlepsi kierowcy będą odznaczani za swoje osiągnięcia. Zazwyczaj trzystopniowe podium buduje się tak, aby na jednym stopniu mogły się zmieścić co najmniej 3 osoby. Ma to duże znaczenie podczas zawodów drużynowych. Przy budowie takiego podium należy pamiętać o maksymalnym obciążeniu. Średnio podium powinno wytrzymać ciężar 9 osób, czyli około 800-900 kg. Dlatego też szkielet powinien być metalowy, z grubego kątownika. Dla bezpieczeństwa maksymalna wysokość najwyższego podium nie powinna przekraczać 1 metra.

Sala szkoleń

Dysponując znaczną ilością miejsca, można wydzielić dodatkową salę szkoleń – miejsce, gdzie obsługa będzie mogła zaprezentować przepisy obowiązujące na torze, przeprowadzić instruktarz prawidłowej jazdy gokartem i/lub nagrodzić najlepszych uczestników wyścigów.

Atrakcje dodatkowe

Chcąc stworzyć wyjątkową atmosferę na torze kartingowym, kierowcom można dostarczyć dodatkowych atrakcji sportowych, takich jak symulatory wyścigowe, stół z piłkarzykami, stół bilardowy, darty (rzutki), stół do ping ponga i wiele innych.

Dodatkowa rywalizacja umili czas oczekiwania na przejazdy.

Dobrym pomysłem jest również minibar. Zakup drobnych przekąsek, napojów, kawy czy zapiekanek pozwoli uczestnikom uzupełnić energię straconą podczas jazdy.

Chcąc przyciągnąć kierowców, można również wyposażyć obiekt w profesjonalny lub amatorski sprzęt sportowy. Mamy tu na myśli sprzedaż odzieży i akcesoriów, takich jak kombinezony, buty, rękawice kartingowe, ochraniacze na żebra oraz gadżety związane ze sportem motorowym. To również uatrakcyjni recepcję.

Monitoring

Taki system z pewnością pomoże w zabezpieczeniu obiektu oraz osób znajdujących się podczas pracy toru kartingowego.  Może być również wykorzystany do rozstrzygania spornych decyzji sędziów podczas organizowanych zawodów. Takie rozwiązanie na pewno zwiększy prestiż rywalizacji a przy okazji sprawi że uczestnicy będą kierowali się zasadami Fair Play.

Nadchodzące wydarzenia