Jakiś czas temu francuski producent pochwali się nowymi w pełni elektrycznymi gokartami rentalowymi. Zazwyczaj nowości były prezentowane na corocznej styczniowej wystawie w Niemczech . Jednak że obecna sytuacja sprawiła iż firma Sodi Kart postanowiła pochwalić się nowinkami na swojej firmowej stronie.

Mowa tu o dwóch modelach. Pierwszy z nich ma zastąpić dotychczasową wersję RSX, którą można przetestować na torze w Starej Wsi pod Warszawą. Drugi z nich ma być alternatywą dla spalinowego gokarta dwuosobowego 2DRIVE.

Sodi RS2X
SODI X2Drive

Oba modele niosą ze sobą pewną innowację, jaką wprowadza Sodi a mianowicie system Easy Drive. Jego zadaniem jest ułatwienie prowadzenia obu gokartów przez kierowców. Ten kto jeździł gokartem dwuosobowym wie iż prowadzenie go sprawiało niedoświadczonym kierowcom wiele trudności. Tak duży a przy tym ciężki wózek, który sprawia wiele radości najmłodszym pasażerom, często spotykał się z narzekaniem klientów na ból rąk oraz zbyt późną reakcję na skręt.

Easy Drive ma za zadanie wyeliminować powyższe problemy. System ten jest również montowany w spalinowych gokartach RT10, które pojawił się już w kraju na torach w Rzeszowie oraz Skawinie niedaleko Krakowa.

Sodi RS2X

Model RSX2 został wyposażony w nowy silnik, który jest cichszy niż jego poprzednik oraz w najnowszą generację baterii litowych, Dzięki tym zabiegom gokart zyskał większą moc oraz zachowanie stałych paramentów nawet przez godzinę przy standardowej prędkości. Nowy silnik synchroniczny, wywodzący się ze świata motoryzacji, posiada zintegrowaną kontrolę mocy.

Ergonomia RSX2 obejmuje system regulacji siedzenia i kolumny kierownicy, który ułatwia dostosowanie (oprócz regulowanych pedałów) pozycji jazdy do indywidualnych potrzeb.

Nowoczesny design w połączeniu z kierownicą F1 z pewnością zadowoli niejednego kierowcę.

SODI X2Drive

Sodikart z dumą wprowadza na rynek swój nowy i innowacyjny w 100% elektryczny dwumiejscowy gokart – X2Drive!

Ten model również gokarta posiada nową opatentowaną technologię EASY DRIVE®, która oferuje poprawę komfortu jazdy.

X2Drive korzysta z nowego cichego silnika elektrycznego i akumulatorów litowych najnowszej generacji. Z pewnością umożliwi nie jednemu dziecku i dorosłemu odkrywania nowych wrażeń podczas prowadzenia gokarta. X2Drive jest wyposażony w dwie kierownice, z których jedna to kierownica pasażerska wyposażona w unikalny opatentowany system „dwupozycyjny”: stały lub aktywny.

X2Drive oferuje najnowsze osiągnięcia technologiczne wynikające z 40-letniego doświadczenia działu Badań i Rozwoju Sodikart (H.E.A.D. System, Pro-Slide Absorber, itp.).

Mam nadzieję że w przyszłości oba modele zagoszczą na naszych rodzimych torach kartingowych.

Previous

Rotax Grand Final 2021 w Bahrajnie

Next

ORLEN Team gotowy na Rajd Dakar

Zobacz także

Nadchodzące wydarzenia