W najbliższy weekend 25-26 lutego na torze Racing Center Łódź inauguracji doczeka się Endurance Cup Poland 2017. Cykl długodystansowych wyścigów kartingowych będzie się składał z ośmiu 3-godzinnych zawodów drużynowych, a wrześniowy finał zaplanowano aż na 15 godzin.

Pierwsza runda odbędzie się w najbliższą sobotę o godz. 21:00. Druga runda w niedzielę o 09:00 rano. Każda będzie przebiegać w innym kierunku jazdy (w sobotę przeciwnym do standardowego, w niedzielę w normalnym). Start zapowiedzieli czołowi kierowcy z Łodzi z nieoficjalnym mistrzem Polski w kartingu halowym, Arturem Pelem na czele. Na torze przy ul. Wydawniczej stawią się też kierowcy z całego kraju, m.in. z Warszawy czy Wrocławia. Organizator dla przyjezdnych gości zapewnił atrakcyjną ofertę w łódzkim hotelu Boss. Rangę zawodów podnosi fakt zaliczenia wyścigów do prestiżowego międzynarodowego rankingu Sodi World Series w kategorii Endurance Cup.

W przeciągu całego sezonu zgłoszone zespoły będą zdobywać punkty do klasyfikacji rocznej, a najlepsza ekipa Endurance Cup Poland 2017 otrzyma bon na wpisowe do najbardziej prestiżowego długodystansowego wyścigu kartingowego 24h Eupen w Belgii. Drużyny składające się z 2-4 kierowców do końcowego wyniku w cyklu Endurance Cup Poland będą miały zaliczone 6 najlepszych wyników, zatem do sklasyfikowania z pełną liczbą punktów wystarczą 3 weekendy. Dzięki możliwości zdobywania punktów do osobnego rankingu SWS, w Łodzi będzie dużo szans na wyśrubowanie drużynowego wyniku. Zwycięski team polskiego zestawienia SWS Endurance Cup będzie reprezentował nasz kraj na corocznym finale światowym Sodi World Finals. Co ciekawe, lokalny zespół Racing Center Team Poland (bardzo dobrze znający łódzki obiekt) nie będzie liczony w klasyfikacji sezonu (jedynie w rankingu SWS), aby zachęcić do rywalizacji większą liczbę przyjezdnych.

Podczas nadchodzącego weekendu każdy kierowca teamów, które staną na podium otrzymają zniżki (od 5 do 15%) na łódzkie eliminacje (19 marca) do Polish Indoor Kart Championship – nieoficjalnych mistrzostw Polski w kartingu halowym (1-2 kwietnia). Na liście zgłoszeń zostały 2 ostatnie wolne miejsca (jednorazowo maksymalnie może wystartować 10 zespołów). Koszt udziału w jednej rundzie (w sobotę lub niedzielę) to 599 złotych od zespołu. Start w obu podczas jednego weekendu to 1099 złotych za zespół, więc przy 4 kierowcach w teamie opłata za udział w jednej rundzie to niecałe 140 złotych od osoby. Wpisowe obejmuje udział w sesji kwalifikacyjnej i w 3-godzinnym wyścigu. Do użytku będą udostępnione topowe gokarty marki Sodi, prestiżowy model RX8 z silnikami o mocy 9 KM. Osobno płatne są treningi, które można rezerwować kontaktując się z torem Racing Center Łódź przez facebooka, telefon lub e-mail. Każda z ekip musi też zarejestrować team do rankingu SWS (za darmo).

3-godzinny wyścig będzie mieć urozmaiconą formułę. Każdy zespół użyje 6 różnych gokartów, zmienianych co 30 minut. Podczas zjazdów (tzw. stintów) można zmienić kierowcę. Podczas 4 stintów kierowca w kompletnym ubiorze z kaskiem musi ważyć minimum 85 kilogramów (tor dysponuje odważnikami umieszczanymi w gokarcie), a podczas dwóch pozostałych należy doważyć się do minimum 100 kilogramów (kolejność doważania dowolna). Ma to na celu wyrównać szanse, gdy w jednym z zespołów byłoby dużo młodych i lekkich zawodników. W trakcie wyścigów będzie trzeba też zaliczyć pit-stopy polegające na zatrzymaniu się w specjalnie wyznaczonej strefie i opuszczeniu jej po zapaleniu się zielonego światła.

Informacja prasowa
zdjęcia: Jakub Zakrzewski

Previous

Tarnowscy młodzi kierowcy rywalizowali we Włoszech na 22’ Winter Cup

Next

Tor kartingowy na statku?

Zobacz także

Nadchodzące wydarzenia