Już w nadchodzący weekend Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk oficjalnie rozpoczną sezon 2025. Załoga ORLEN Team jest już w hiszpańskich Pirenejach, gdzie wystartuje w Rallye La Llana. Występ ten ma na celu trening oraz odpowiednie przygotowanie do startu sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy – Rajdu Sierra Morena.

Rallye La Llana to jedna z rund asfaltowych mistrzostw Hiszpanii. Jest to rajdowa druga liga w największym kraju Półwyspu Iberyjskiego (po Supercampeonato de Espana). Organizator przygotował 10 odcinków specjalnych, które będą pokonywane w najbliższy piątek i sobotę. Łączna ich długość to nieco ponad 118 kilometrów. Bazą rajdu jest miejscowość Ripoll położona u podnóży hiszpańskich Pirenejów. Górskie okolice i zlokalizowane tam odcinki specjalne to idealny poligon doświadczalny przed pierwszą rundą Rajdowych Mistrzostw Europy, a więc Rajdem Sierra Morena.

Dokładnie z takiego założenia wychodzą Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Załoga ORLEN Team na tydzień przed startem nowego sezonu FIA ERC będzie testowała swoją Skodę Fabię RS Rally2 w warunkach niezwykle zbliżonych do okolic Kordoby. Miko i Szymon mają do zrealizowania kilka zadań. Oprócz wejścia w odpowiedni rytm, Polacy chcą wypracować dobre ustawienia samochodu oraz sprawdzić nowe mieszanki opon. O tym, że Rallye La Llana to dobre miejsce do testów, świadczy chociażby lista zgłoszeń. Znalazło się na niej kilka innych nazwisk zawodników przygotowujących się do startu sezonu mistrzostw Europy – m.in. Mads Ostberg, Philip Allen oraz Martin Laszlo.  

Rozpoczynamy nasze przygotowania do startu sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy. Jesteśmy na północy Katalonii, niedaleko Andory, gdzie wystartujemy w Rajdzie La Llana – rundzie asfaltowych mistrzostw Hiszpanii. Trasy są tutaj górskie i przypominają te, na których będziemy się ścigać już w przyszły weekend, dlatego to dobre miejsce do treningu i testów w warunkach rajdowych – zaznaczył Miko Marczyk.

Cieszę się, bo na liście zgłoszeń pojawiło się kilka nazwisk z mistrzostw Europy – będziemy mieli dobre porównanie. Rozpoczynamy nowy sezon. Główne zadanie na ten weekend jest takie, aby się rozkręcić – aby wyjść z tego zimowego snu i na nowo dobrze poczuć się w rajdówce – zakończył kierowca ORLEN Team.

Przed nami treningowy start w Rallye La Llana. Od paru dni jesteśmy w hiszpańskich Pirenejach, niedaleko miasteczka Ripoll. 118 kilometrów odcinków specjalnych w ten weekend będzie z całą pewnością dobrym przygotowaniem do inauguracji sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy, czyli Rajdu Sierra Morena. Odpowiednie przygotowanie, testy i sprawdzian nowych mieszanek opon to nasze główne cele na nadchodzące dni – podkreślił Szymon Gospodarczyk.

Pomimo faktu, że to zupełnie inny region Hiszpanii, z całą pewnością charakterystyka tras będzie tu podobna do tego, co spotkamy później w okolicach Kordoby. Będziemy zatem pracowali nad odpowiednimi ustawieniami naszej Skody. Chcemy dobrze wejść w nowy sezon. To będzie solidny trening. Co istotne – na tle bardzo mocnych rywali, bo w Rallye La Llana pojedzie m.in. Mads Ostberg oraz kilku szybkich lokalnych kierowców – podsumował pilot w załodze ORLEN Team.


Wszystko, co musisz wiedzieć o załodze ORLEN Team:

  • Miko Marczyk ma 29 lat, urodził się 24 października 1995 roku w Łodzi. Rozpoczynał przygodę z motorsportem od kartingu, gdzie trzykrotnie został Mistrzem Polski w Kartingu Halowym;
  • Rywalizację w rajdach rozpoczął w 2016 roku startami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska, gdzie od razu zajął 3. miejsce w jednym z najlepiej obsadzonych sezonów w historii cyklu;
  • Szymon Gospodarczyk ma 39 lat, urodził się 19 maja 1985 roku w Rabce Zdrój. Swoją przygodę z rajdowym pilotażem rozpoczął w 2005 roku od startów w Rajdowym Samochodowym Pucharze PZM;
  • Załoga startuje razem od sezonu 2017. Wówczas wywalczyli mistrzostwo Polski w klasie Open N. W kolejnych latach Marczyk i Gospodarczyk wywalczyli dwa tytuły mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej, a Miko został najmłodszym mistrzem Polski w historii;
  • Do ich największych sukcesów międzynarodowych należą m.in.: tytuł mistrzów Europy juniorów, dwa tytuły drugich wicemistrzów Europy w klasyfikacji generalnej, wygrana w ORLEN Rajdzie Polski, 5 miejsc na podium w mistrzostwach Europy oraz 5 miejsc na podium w mistrzostwach świata;
  • Załoga startuje Skodą Fabią RS Rally2. Samochód ma silnik o pojemności 1.6 l i mocy ok. 300 koni mechanicznych. Rozpędza się do setki w 3 sekundy. Ma napęd na cztery koła i pięciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów.
Previous

Ponad 250 zawodników w trakcie pierwszych rund! Mocny start lig kartingowych E1GOKART!

Next

Ligi Kartingowe E1GOKART - ponad 300 zawodników, pięć lokalizacji, ogrom emocji i jeden cel – zwycięstwo!

Dodaj komentarz

Zobacz także

Nadchodzące wydarzenia

Sklep KMLS