Rekord! Rekord! Rekord! 62 osoby stawiły się na starcie III Rundy Poznańskiej Ligi Kartingowej (PLK) na torze E1Gokart Poznań co oznacza absolutnie najwyższy wynik w historii PLK. Jak widać, praca organizatora włożona w przygotowanie oraz przeprowadzenie zawodów jest doceniania przez zawodników z całej Polski. Tym razem poza lokalnymi zawodnika pojawili się również przedstawiciele m.in. z Wrocławia, Krakowa czy Gorzowa Wielkopolskiego.
Zawodnicy zostali podzieleni na 6 grup. Pierwsza seria czasówek „padła łupem” Przemo Niewiadomskiego. Gokartem nr 11 „wykręcił” czas 43,713.
Top 20 po Q1 wyglądało następująco:
Lp. | Imię i nazwisko | Q1 |
1 | Przemo Niewiadomski | 43,713 |
2 | Mateusz Tomaszewski | 43,880 |
3 | Kamil Nowak (1) | 43,900 |
4 | Bartosz Borowczyk | 43,900 |
5 | Mateusz Bartsch | 43,922 |
6 | Krzysztof Gnabasik | 44,024 |
7 | Kamil Banasiak | 44,053 |
8 | Michał Kaczmarek | 44,067 |
9 | Dawid Chart | 44,088 |
10 | Jarek Peniowicz | 44,108 |
11 | Łukasz Michalak | 44,128 |
12 | Michał Gutt | 44,189 |
13 | Łukasz Łukaszewicz | 44,247 |
14 | Kuba Piechulski | 44,253 |
15 | Jula Schayer | 44,334 |
16 | Maciej Szubczyński | 44,365 |
17 | Wojtek Lisiecki | 44,438 |
18 | Krzysztof Peniowicz | 44,525 |
19 | Krzysztof Wawrzyniak | 44,666 |
20 | Juliusz Kaźmierczak | 44,727 |
Czy Przemo utrzyma wysoką formę do końca czasówek? Z pewnością zawodnicy zadawali sobie właśnie to pytanie. Rywale byli bardzo blisko – Mateusz Tomaszewski , Kamil Nowak (1), Bartosz Borowczyk oraz Mateusz Bartsch byli tuż za plecami rywala. Zacięta rywalizacja toczyła się również w drugiej części czasówek.
Po tym etapie Top 20 wyglądało następująco:
Lp. | Imię i nazwisko | Q1 | Q2 | SUMA |
1 | Kamil Nowak (1) | 43,900 | 43,730 | 87,630 |
2 | Mateusz Bartsch | 43,922 | 43,730 | 87,652 |
3 | Przemo Niewiadomski | 43,713 | 44,020 | 87,733 |
4 | Mateusz Tomaszewski | 43,880 | 43,859 | 87,739 |
5 | Jarek Peniowicz | 44,108 | 43,754 | 87,862 |
6 | Dawid Chart | 44,088 | 43,822 | 87,910 |
7 | Kamil Banasiak | 44,053 | 43,886 | 87,939 |
8 | Krzysztof Gnabasik | 44,024 | 44,086 | 88,110 |
9 | Bartosz Borowczyk | 43,900 | 44,213 | 88,113 |
10 | Michał Kaczmarek | 44,067 | 44,170 | 88,237 |
11 | Jula Schayer | 44,334 | 43,942 | 88,276 |
12 | Łukasz Michalak | 44,128 | 44,212 | 88,340 |
13 | Kuba Piechulski | 44,253 | 44,212 | 88,465 |
14 | Michał Gutt | 44,189 | 44,354 | 88,543 |
15 | Wojtek Lisiecki | 44,438 | 44,232 | 88,670 |
16 | Maciej Szubczyński | 44,365 | 44,324 | 88,689 |
17 | Krzysztof Peniowicz | 44,525 | 44,169 | 88,694 |
18 | Łukasz Łukaszewicz | 44,247 | 44,614 | 88,861 |
19 | Krzysztof Wawrzyniak | 44,666 | 44,548 | 89,214 |
20 | Juliusz Kaźmierczak | 44,727 | 44,546 | 89,273 |
Jak widać, w Q2 doszło do przetasowania na czele kwalifikacji. Po dwóch przejazdach na pozycję lidera wskoczył Kamil Nowak (1), tuż za jego plecami ze stratą zaledwie 0,022 sek. plasował się Mateusz Bartsch a tuż za nimi bardzo blisko Przemo Niewiadomski oraz Mateusz Tomaszewski. Wszyscy z zapartym tchem czekali na Q3, gdyż na pole postion okazję miało bardzo wielu kierowców.
Wyniki Q3 (a zaraz całych kwalifikacji – top 20) prezentowały się następująco:
Lp. | Imię i nazwisko | Q1 | Q2 | Q3 | SUMA |
1 | Mateusz Bartsch | 43,922 | 43,730 | 43,657 | 131,309 |
2 | Kamil Nowak (1) | 43,900 | 43,730 | 43,757 | 131,387 |
3 | Mateusz Tomaszewski | 43,880 | 43,859 | 43,694 | 131,433 |
4 | Przemo Niewiadomski | 43,713 | 44,020 | 43,880 | 131,613 |
5 | Dawid Chart | 44,088 | 43,822 | 43,739 | 131,649 |
6 | Kamil Banasiak | 44,053 | 43,886 | 43,855 | 131,794 |
7 | Jarek Peniowicz | 44,108 | 43,754 | 44,065 | 131,927 |
8 | Krzysztof Gnabasik | 44,024 | 44,086 | 43,984 | 132,094 |
9 | Bartosz Borowczyk | 43,900 | 44,213 | 44,044 | 132,157 |
10 | Michał Kaczmarek | 44,067 | 44,170 | 44,024 | 132,261 |
11 | Łukasz Michalak | 44,128 | 44,212 | 44,024 | 132,364 |
12 | Kuba Piechulski | 44,253 | 44,212 | 44,044 | 132,509 |
13 | Jula Schayer | 44,334 | 43,942 | 44,417 | 132,693 |
14 | Michał Gutt | 44,189 | 44,354 | 44,231 | 132,774 |
15 | Maciej Szubczyński | 44,365 | 44,324 | 44,293 | 132,982 |
16 | Krzysztof Peniowicz | 44,525 | 44,169 | 44,305 | 132,999 |
17 | Wojtek Lisiecki | 44,438 | 44,232 | 44,334 | 133,004 |
18 | Łukasz Łukaszewicz | 44,247 | 44,614 | 44,170 | 133,031 |
19 | Juliusz Kaźmierczak | 44,727 | 44,546 | 44,359 | 133,632 |
20 | Krzysztof Wawrzyniak | 44,666 | 44,548 | 44,501 | 133,715 |
I tym razem doszło do zmiany lidera – zwycięzcą kwalifkacji został Mateusz Bartsch! Ze stratą niespełna 0,1 sek. (po sumie trzech czasów) uplasował się Kamil Nowak (1), a trzecie miejsce startowe wywalczył Mateusz Tomaszewski. Warto zwrócić uwage jak niewielkie były różnice pomiędzy zawodnikami na etapie całych kwalifikacji! Wyścigi zapowiadały się naprawdę zacięcie!
Niestety ze względu na warunki pogodowe (opady deszczu) organizator zmuszony był przeprowadzić całe zawody pierwszy raz w tym sezonie jedynie w części halowej. Ze względu na liczne wyścigi (11 kierowców + lucky looser) oraz dwa obowiązkowe pit-stopy w finale A, organizator postanowił wydłużyć ten wyścig z 20 do 25 okrążeń o czym poinformował zawodników na odprawie przed startem wyścigów.
Finał F przebiegał klasycznie względnie spokojnie – widać jednak, że zawodnicy w Poznaniu jeżdżą fair play i pamiętają o zdrowej rywalizacji. Każdy z nich zjechał na obowiązkowy pit-stop, a sędziowie nie musieli przyznać ani jednej kary.
Top 3 – Finał F:
1 | Jakub Walczak |
2 | Mikołaj Kortus |
3 | Jan Czechowski |
Podobnie było w Finale E – tutaj również sędziowie nie musieli interweniować, a zawodnicy mogli w pełni cieszyć się walką na torze.
Top 3 – Finał E:
1 | Michał Roszak |
2 | Mateusz Gbiorczyk |
3 | Ernest Kędziora |
Sytuacja zmieniła się w Finale D – tutaj widać, że zawodnicy nie mieli już tak „chłodnych głów” jak ich poprzednicy i niestety był to pierwszy wyścig tego wieczoru, w którym pojawiły się pierwsze kary. Do finalnych wyników kary 5-sekundowe otrzymali Paweł Jarmuszkiewicz, Tomasz Szubczyński oraz Mikołaj Urbaniak.
Top 3 – Finał D:
1 | Damian Węgrzynowski |
2 | Maciej Bartczak |
3 | Maciej Dembiński |
Patrząć na przebieg kolejnego wyścigu – Finału C – można by przypuszczać, że ze względu na pojedynczą 5-sekundową karę był to wyścig spokojny i bez większej dramaturgii. Jednakże nic bardziej mylnego! Zacięta walka od pierwszych okrążeń aż do samego końca oraz ogromne emocje! III Runda ligi pokazała, że nawet Finał C potrafi być niesamowicie emocjonujący, zacięty i na bardzo wysokim sportowym poziomie!
Top 3 – Finał C:
1 | Michał Januszek |
2 | Daniel Mileski |
3 | Krzysztof Kozaryn |
Przyszedł czas na dwa ostatnie wyścigi, które zawsze przysparzają ogromnych emocji. Najpierw finał B i walka o zwycięstwo, aby jako lucky looser walczyć z najlepszymi zawodnikami tej rundy w finale A. Szybki pit-stop czy wyczekiwanie na decyzje rywali? Jaką obrać taktykę? Te pytania ma w głowie każdy kierowca, jednakże odpowiedź często zależy od sytuacji na torze. Do ostatniej chwili ciężko było wskazać ostatecznych zwycięzców, gdyż wiele osób czekało z pit-stop do ostatniego momentu.
Top 3 – Finał B:
1 | Maciej Szubczyński |
2 | Wojtek Lisiecki |
3 | Michał Gutt |
Finał A przed nami! Widząc listę startową widomo było, że ochotę na zwycięstwo w tej rundzie będzie miało wielu kierowców, a walka będzie niezwykle zacięta. Już na samym początku na pierwszy pit-stop zjechał Mateusz Tomaszewski startujący z trzeciego miejsca dając „złapać” oddech Kamilowi Nowakowi (1), któremu od początku „siedział na ogonie”. Kamil nie pozostał jednego długo na torze i zaledwie dwa okrążenia później również zameldował się w pit-stopie, dzięki czemu wyjechał przed Mateuszem. Na czele cały pozostawał Mateusz Bartsch. Podczas tego zaciętego wyścigu konsekwentną, szybką i płynną jazdą Dawid Chart osiągał coraz lepsze czasy pojedynczych okrążeń do maksimum wykorzystując swojego gokarta. Na 15 okrążeniu na pit-stopie zameldował się Bartsch, podczas gdy Chart ciągle pozostawał na torze. Na pierwszy pit-stop zawodnik z Piły zjechał dopiero na 22 okrążeniu a na drugi na ostatnim możliwym! Efekt? Wyjechał z pit-stopu przed Mateuszem Bartschem jednocześnie jako lider wyścigu. Zwycięstwa nie oddał już do mety i przypieczętował swoje zwycięstwo w tej rundzie. Za jego plecami finiszowali odpowiednio Mateusz Bartsch oraz Mateusz Tomaszewski. Był to bardzo dobry, czysty w duchu fair-play wyścig, na który bardzo miło się patrzyło wszystkim zgromadzonym na torze kibicom.
Top 3 – Finał A:
1 | Dawid Chart |
2 | Mateusz Bartsch |
3 | Mateusz Tomaszewski |
W imieniu organizatorów serdecznie dziękujemy za przybycie na zawody oraz zapraszamy na IV Rundę wyjątkowo w poniedziałek, 21 października! Do zobaczenia!
Oficjalne wyniki III Rundy Poznańskiej Ligi Kartingowej:
- Dawid Chart
- Mateusz Bartsch
- Mateusz Tomaszewski
. - Przemo Niewiadomski
- Kamil Nowak (1)
- Jarek Peniowicz
- Kamil Banasiak
- Krzysztof Gnabasik
- Bartosz Borowczyk
- Michał Kaczmarek
- Łukasz Michalak
- Maciej Szubczyński
- Wojtek Lisiecki
- Michał Gutt
- Kuba Piechulski
- Krzysztof Peniowicz
- Juliusz Kaźmierczak
- Łukasz Łukaszewicz
- Jula Schayer – TOP 1 – Kategoria Kobiet
- Robert Włodarczak
- Michał Januszek
- Krzysztof Wawrzyniak
- Adrian Paradowski
- Daniel Mileski
- Krzysztof Kozaryn
- Aleks Sówka
- Waldemar Ropiński
- Sebastian Dratwa
- Maks Sówka
- Marcin Riedel
- Oskar Hofman
- Łukasz Wierzbiński
- Kamil Nowak (2)
- Damian Węgrzynowski
- Maciej Bartczak
- Maciej Dembiński
- Marcin Rafalik
- Weronika Kajoch – TOP 2 – Kategoria Kobiet
- Tomasz Szubczyński
- Darek Tomaszkiewicz
- Michał Roszak
- Michał Stefaniak
- Mikołaj Urbaniak
- Paweł Jarmuszkiewicz
- Przemysław Ruciński
- Mateusz Gbiorczyk
- Ernest Kędziora
- Filip Waligórski
- Bartek Witkowski
- Grzegorz Białek
- Mateusz Zybała
- Oliwier Kaczmarek
- Mariusz Wieczorek
- Jakub Walczak
- Maurycy Mertz
- Tomasz Bajaczyk
- Mikołaj Kortus
- Jan Czechowski
- Kamil Weber
- Wiktor Szuca
- Marcin Bawolski
- Karol Piekarski
Klasyfikacja III Sezonu Poznańskiej Ligi Kartingowej dostępna tutaj.