Pierwszym zawodnikiem, który w siódmym sezonie może zapisać dwa zwycięstwa przy swoim nazwisku jest Wojciech Stefaniuk. Kierowca z Gorzowa po starcie z drugiej pozycji, zameldował się jako pierwszy na mecie – tuż przed Edytą Pałeczką. Jako trzeci wyścig ukończył Piotr Grabowski, dla którego jest to drugie podium z rzędu. Remigiusz Drzazga, pomimo startu z pole position, ukończył zmagania na odległej, ósmej lokacie.

Q1: nokaut Drzazgi

Czas jednego okrążenia na poziomie 37.447s. rzadko kiedy jest osiągalny na dystansie wyścigu, tymczasem Remik Drzazga odnotował taki na swoim szóstym okrążeniu kwalifikacyjnym, udowadniając, że poprzednia runda była jedynie wypadkiem przy pracy. Drugi najszybszy zawodnik podczas Q1 – Wojtek Stefaniuk  – stracił do swojego głównego rywala 0.4 sekundy. Czasy na poziomie Wojtka uzyskali również Marcin Banaszak oraz Darek Romanowski.

TOP 5 Q1:
1. Remik Drzazga – 37.447s. (Kart 9)
2. Wojtek Stefaniuk – 37.844s. (Kart 8)
3. Marcin Banaszak – 37.873s. (Kart 14)
4. Darek Romanowski – 37.886s. (Kart 6)
5. Edyta Pałeczka – 37.925 (Kart 8)

Q2: Kontratak Stefaniuka, błysk Krawczaka

Zmiana kartów przyniosła nieco inne rozstrzygnięcia podczas drugiej tury przejazdów. Stefaniuk pojechał tym razem znacznie szybciej od Drzazgi, jednak to nie wystarczyło, aby znaleźć się przed liderem klasyfikacji generalnej po zsumowaniu najlepszych rezultatów. Ze znakomitej strony, podczas Q2 zaprezentował się Robert Krawczak, który do Wojtka stracił zaledwie 0.1 sekundy.

TOP 5 Q2:
1. Wojtek Stefaniuk – 37.676s. (Kart 9)
2. Robert Krawczak – 37.784s. (Kart 6)
3. Darek Romanowski – 37.908s. (Kart 8)
4. Edyta Pałeczka – 37.917s. (Kart 9)
5. Remik Drzazga – 37.919s. (Kart 12)

Warto zaznaczyć, że pomimo 46 zawodników na starcie, czołowe piątki obu kwalifikacji składają się zaledwie z sześciu nazwisk oraz – co jeszcze ciekawsze – pięciu kartów. Inną z ciekawostek jest fakt, iż Piotr Grabowski w obu przejazdach wyśrubował czas 38.008s., popisując się tym samym zegarmistrzowską precyzją.

Ustawienie na starcie do Finału „A”:

1. Remik Drzazga – 75.366s.
2. Wojtek Stefaniuk – 75.52s.
3. Darek Romanowski – 75.794s.
4. Edyta Pałeczka – 75.842s.
5. Rafał Grajkowski – 75.964s.
6. Piotr Grabowski – 76.016s.
7. Robert Krawczak – 76.133
8. Marcin Banaszak – 76.165s.
9. Maksymilian Bergiel 76.17s.
10. Jakub Brzeziński – 76.214s.
11. Werner Truegler – 76.305s.
12. Kamil Świstek – 76.35s.
13. Piotr Wołynka – Awans z Finału „B”

Start do wyścigu ułożył się po myśli Drzazgi i Stefaniuka – obaj uniknęli pojedynków koło w koło, podczas gdy reszta stawki przejechała w zwarciu pierwsze okrążenie. Wydarzenia z pierwszego okrążenia wpłynęły na strategie zawodników – bardzo szybko w boksach zjawili się Robert Krawczak, Marcin Banaszak, Piotr Grabowski oraz Darek Romanowski, który widząc, że jest szybszy od czołówki, chciał mieć przed sobą pusty tor. Niestety, po wciśnięciu przycisku przez Darka, ekran nie zareagował, a zawodnik tym samym stracił szansę na walkę o zwycięstwo, pomimo, iż do ostatnich okrążeń popisywał się najlepszymi czasami jednego okrążenia. Z dobrym wynikiem szybko pożegnał się także zdobywca piątej pozycji w czasówce – Rafał Grajkowski. „Grosjean” od pierwszych okrążeń nie był w stanie nawiązać do świetnego tempa z kwalifikacji.

Świetnie z końca stawki przebijali się najmłodsi uczestnicy Finału „A” – Maksymilian Bergiel oraz Jakub Brzeziński byli najszybszymi – obok wspomnianego wcześniej Darka Romanowskiego – zawodnikami wyścigu finałowego i z okrążenia na okrążenie zdobywali kolejne pozycje. Bardzo solidne tempo, od samego początku narzucili również ruszający z miejsc 6-7 Piotr Grabowski i Robert Krawczak.

Na czele stawki bardzo zbliżonym tempem podążali Drzazga i Stefaniuk. Bardzo szybko za plecami Wojtka pojawiła się Edyta Pałeczka, która w pierwszej fazie wyścigu legitymowała się najlepszym tempem wśród prowadzącej trójki. Wszystko uległo zmianie, gdy na swój pierwszy pitstop zjechał Remik Drzazga. Obecnie panujący mistrz i lider klasyfikacji generalnej, sięgając po przycisk chybił i tym samym wypadł z walki o czołowe lokaty. Gdy na pierwszy pitstop zjechał Wojtek Stefaniuk, Edyta Pałeczka miała przed sobą pusty tor. Bardzo dobre tempo sprawiło, że wyjeżdżając z boksu, utrzymała prowadzenie przed Wojtkiem.

Przed kolejną turą pitstopów sytuacja przypominała tę z pierwszego stintu lecz tym razem to Wojtek znajdował się na tylnym zderzaku Edyty i to on ponownie zjechał na pitstop. Decyzja Edyty o pozostaniu na torze była błędna, ponieważ na 18. okrążeniu dojechała do Piotra Wołynki, który za sprawą niedoborów sprzętowych, znacznie spowolnił Wicemistrzynię Świata z Madrytu. W efekcie, gdy na ekranie pojawiła się komenda „GO”, Wojtek wyjeżdżał już na linię startu i mety i w pierwszym zakręcie zameldował się przed rywalką.

Po wyjeździe na tor, Wojtkowi przyświecał tylko jeden cel – dowieźć miejsce przed Edytą. Tempo Gorzowianina nie było wyśmienite, co pozwalało Robertowi Krawczakowi zbliżać się do Edyty Pałeczki w tempie pół sekundy na okrążeniu. W tym samym czasie, na prowadzeniu bardzo dobre czasy notował Piotr Grabowski, który najwyraźniej nie został uwzględniony w kalkulacjach Stefaniuka.

Lider wyścigu zjechał na drugi pitstop na ostatnim dozwolonym okrążeniu lecz nawet bardzo dobry czas całej procedury pozwolił jedynie na powrót na tor między Pałeczką a Krawczakiem. Czasy okrążeń notowane przez Grabowskiego i Stefaniuka w końcowej fazie wyścigu potwierdzają, że gdyby wyścig trwał o dwa okrążenia dłużej, pierwszym zwycięstwem cieszyłby się Piotr Grabowski. Czołowa trójka minęła linię mety w odstępie 0.7 sekundy.

Na słowa uznania zasługuje również postawa Roberta Krawczaka, który otarł się o podium. Świetny wyścig zaliczył również Kuba Brzeziński, który po starcie z dziesiątej lokaty, awansował do czołowej piątki. Podobna sztuka udała się Maksowi Bergielowi, który finiszował jako szósty po starcie z dziewiątej pozycji. Remik Drzazga zakończył wyścig na ósmej pozycji, tuż za Marcinem Banaszakiem. W klasyfikacji generalnej, Wojtek Stefaniuk zbliżył się na zaledwie jeden punkt do Remika Drzazgi.

Wyniki Finału „A”:

1. STEFANIUK WOJCIECH
2. PAŁECZKA EDYTA
3. GRABOWSKI PIOTR
4. KRAWCZAK ROBERT
5. BRZEZIŃSKI JAKUB
6. BERGIEL MAKSYMILIAN
7. BANASZAK MARCIN
8. DRZAZGA REMIK
9. GRAJKOWSKI RAFAŁ
10. ROMANOWSKI DAREK
11. ŚWISTEK KAMIL
12. WOŁYNKA PIOTR
13. TRUEGLER WERNER

Źródło informacji: www.kartingszczecin.blogspot.com

Previous

Czech Rental Kart Championship czyli "PIKC po czesku"

Next

Ruszyła zimowa edycja Warsaw Karting League

Zobacz także