Drugi wyścig Lamborghini Super Trofeo Europe na torze Silverstone zakończył się dla Karola Basza i Vito Postiglione czwartym miejscem. Ekipa Imperiale Racing dziś ponownie prezentowała świetne tempo, jednak na przeszkodzie w odniesieniu kolejnego zwycięstwa stanęły niedomykające się drzwi.
W niedzielę to Basz rozpoczynał wyścig i po starcie z czwartego pola utrzymał się na tej samej pozycji podczas swojej zmiany. Ponadto Polak cały czas naciskał rywali przed sobą, a zespół liczył na powtórkę ze wczoraj – dobry pit stop i walkę o zwycięstwo w drugiej połowie rywalizacji.
Plan jednak spalił na panewce, kiedy okazało się, że w trakcie zmiany pojawił się problem z domknięciem drzwi. Przez to uciekły cenne sekundy, które sprawiły, że Vito Postiglione nie mógł gonić liderów, a zamiast tego odrabiał straty. Ostatecznie Włochowi, po kilku manewrach wyprzedzania, udało się powrócić na czwarte miejsce i na takiej pozycji zakończyć wyścig.
Po wczorajszym zwycięstwie dziś mieliśmy problem z zamknięciem drzwi podczas zmiany kierowców. Trochę szkoda, gdyż zdecydowanie mogliśmy się liczyć w walce o drugie zwycięstwo. Cały weekend był jednak bardzo pozytywny, zwłaszcza że był to mój pierwszy raz na Silverstone. To jest fantastyczny, a my byliśmy bardzo szybcy od samego początku. Mamy bardzo wiele danych przed Misano i podczas kolejnej rundy znów będziemy chcieli walczyć o jak najwyższe lokaty. Dziękuje za wsparcie wszystkim fanom oraz mojemu głównemu sponsorowi jakim jest firma Olimp. Nieocenioną pomocą służyły nam również firmy Genpharma, Eneos i Cronic, właściciel sklepu RallyShop.pl oraz ekipa Triton Racing, a także nasz patron medialny, portal Interia.pl – powiedział Karol Basz po weekendzie na Silverstone.
Nie mieliśmy dziś szczęścia, gdyż po zwycięstwie w sobotę mogliśmy wygrać też w niedzielę. Problemy z drzwiami kosztowały naszą załogę 14-sekund. Prowadzenie w punktacji było w zasięgu, jednak podczas kolejnych rund, trzeba będzie odrabiać straty. Vito pokazał, że tempo było bardzo dobre, jednak mistrzostwa są bardzo konkurencyjne i każdy błąd jest kosztowy. Karol jednak na trudnym i wymagającym torze, jakim jest Silverstone nie popełnił żadnego błędu i pokazał, że liczy się w walce o tytuł – powiedzieli menedżerowie Karola – Giovanni Minardi i Alberto Tonti.
Lamborghini Super Trofeo jest najszybszym pucharem monomarkowym na świecie organizowanym przez markę Lamborghini. W trakcie weekendu rozgrywane są dwa 50-minutowe wyścigi, w trakcie których kierowcy zmieniają się za kierownicą w połowie dystansu. W tegorocznej stawce zgłoszonych zostało prawie 50 identycznych Huracanów Super Trofeo EVO. Dobrze znana konstrukcja flagowego modelu włoskiej marki została dostosowana na potrzeby wyścigów, a przed sezonem 2018 dodatkowo poprawiona – zmodyfikowana aerodynamika oraz usprawnienia jednostki napędowej pozwalają na wykręcanie czasów okrążeń o około 1,5 lepszych niż w zeszłym roku. Karol Basz ściga się dla zespołu Imperiale Racing – włoskie utytułowanej ekipy, która w poprzednich latach sięgała po tytuły właśnie w Lamborghini Super Trofeo Europe. Jego zmiennikiem będzie Włoch Vito Postiglione, który w ubiegłym roku został sklasyfikowany na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej pucharu.
Kalendarz Lamborghini Super Trofeo Europe 2018:
20 – 22 kwietnia: Monza (Włochy)
18 – 20 maja: Silverstone (Wielka Brytania)
22 – 24 czerwca: Misano (Włochy)
26 – 28 lipca: Spa-Francorchamps (Belgia)
14 – 16 września: Nurburgring (Niemcy)
14 – 16 listopada: Vallelunga (Włochy) – Super Trofeo World Final
Informacja prasowa