Jak atrakcje turystyczne w Polsce docierają do swoich klientów? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w Raporcie branżowym: Jak polskie atrakcje dbają o widoczność w sieci? przygotowanym przez firmę Droplabs. Publikacja zawiera analizę widoczności w sieci 994 firm z branży turystycznej.
Wśród nich znalazły się również tory kartingowe. W raporcie zbadano, które atrakcje osiągają najwyższy ruch SEO i sposób, w jaki promują swój biznes w mediach społecznościowych. Tory kartingowe zdecydowanie wyróżniają się na tle innych badanych obiektów. Osiągają wysokie wyniki biorąc pod uwagę zarówno ruch SEO, jak i obecność w mediach społecznościowych.
Aż 2 obiekty z branży kartingowej znalazły się w czołówce firm osiągających najwyższy ruch organiczny. Średni ruch SEO analizowanych torów kartingowych wynosi 3492 wejść na miesiąc, podczas gdy średnia dla wszystkich firm z kategorii atrakcji jesienno-zimowych to 977 wejść w ciągu miesiąca. Branża kartingowa mają więc prawie czterokrotnie wyższą średnią. Dodatkowo, w przypadku torów kartingowych:
● 69% firm generuje ruch powyżej 1000 wejść
● 31% firm generuje ruch poniżej 1000 wejść (z czego 5% nie generuje żadnego ruchu)
Zdecydowana większość placówek z kategorii gokartów osiąga znakomite wyniki oraz ruch powyżej 1000 wejść w ciągu miesiąca. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to wynik prowadzenia skutecznej strategii SEO.
Pozycjonowanie strony jest dodatkowo wspierane aktywnością w mediach społecznościowych. Tory kartingowe znalazły się w czołówce firm z największą liczbą polubień strony na Facebooku oraz Instagramie. Media społecznościowe to zatem ważny element działań promocyjnych firm z tej kategorii.
Co zaskakujące, 100% analizowanych torów kartingowych promuje swoją działalność na Facebooku. Średnia polubień wynosi aż 8762, co świadczy o skutecznym, regularnym i przemyślanym prowadzeniu strony na Facebooku. Facebook pozwala na zdobywanie potencjalnych klientów oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Obiekty, które znalazły się najwyżej w rankingu dbają o regularność publikacji, udostępniając krótkie posty, grafiki i zdjęcia z informacjami o konkursach, eventach lub aktualnościach dotyczących działania obiektu. Na profilach firmowych można znaleźć również krótkie nagrania wyścigów lub organizowanych wydarzeń. Dobrą praktyką jest także odesłanie do strony z ofertą lub sklepem internetowym.
Więcej niż połowa, bo 57% firm z branży kartingowej wykorzystuje dodatkowo Instagram, który podobnie jak Facebook pozwala na budowanie zaangażowania wśród potencjalnych klientów. Średnia liczba obserwujących wynosi 2186.
Poza Facebookiem i Instagramem 40% placówek wykorzystuje dodatkowe media społecznościowe. Pojedyncze obiekty używają Twittera (1,5%), Linkedina (1,5%) lub Snapchata (1,5%), najpopularniejszym miejscem promocji w sieci jest jednak Youtube. Z platformy korzysta aż 37% firm. Tory gokartowe najczęściej nie korzystają z tej platformy regularnie – zwykle dostępne są filmy klientów z przejazdów po danym torze, rzadziej natomiast są to materiały promocyjne samych obiektów. Kanały te osiągają maksymalnie kilkaset subskrypcji. Mimo to, dla klientów, szczególnie tych, którzy nie korzystali jeszcze z danego toru kartingowego może to być miejsce budujące wiarygodność firmy oraz dające możliwość sprawdzenia, jak wygląda obiekt.
Ciekawi Cię, które tory kartingowe wypadły najlepiej? Chcesz poznać dobre praktyki liderów branży? Zobacz pełną wersję raportu.