Będą to ostatnie 3-godzinne kartingowe wyścigi długodystansowe przed wrześniowym 15-godzinnym finałem cyklu. Zespoły wchodzą w decydującą fazę walki o udział w najważniejszym drużynowym wyścigu kartingowym w Europie – belgijskim Eupen 24h.

Siódma runda odbędzie się w najbliższą sobotę o godz. 21:00. Druga runda w niedzielę o 09:00 rano. Każda będzie przebiegać w innym kierunku jazdy (podobnie jak na poprzednich imprezach w sobotę przeciwnym do standardowego, w niedzielę w normalnym). Start zapowiedzieli czołowi kierowcy kartingu halowego z całego kraju. Rangę zawodów na torze przy ul. Wydawniczej 5 w Łodzi podnosi fakt zaliczenia wyścigów do prestiżowego międzynarodowego rankingu Sodi World Series w kategorii Endurance Cup.

W przeciągu całego sezonu zgłoszone zespoły zdobywają punkty do klasyfikacji rocznej, a najlepsza ekipa Endurance Cup Poland 2017 otrzyma bon na wpisowe do 24h Eupen. Drużyny składające się z dwóch, trzech bądź czterech kierowców do końcowego wyniku w cyklu Endurance Cup Poland będą miały zaliczone 6 najlepszych wyników, zatem do sklasyfikowania z pełną liczbą punktów wystarczą 3 weekendy. Dzięki możliwości zdobywania punktów do osobnego rankingu SWS, w Łodzi będzie dużo szans na wyśrubowanie drużynowego wyniku. Zwycięski team polskiego zestawienia SWS Endurance Cup będzie reprezentował nasz kraj na corocznym finale światowym Sodi World Finals. Co ciekawe, lokalny zespół Racing Center Team Poland (bardzo dobrze znający łódzki obiekt) nie jest liczony w klasyfikacji sezonu (jedynie w rankingu SWS), aby zachęcić do rywalizacji większą liczbę przyjezdnych.

Na liście zgłoszeń zostało niewiele wolnych miejsc, szczególnie do niedzielnego wyścigu (jednorazowo maksymalnie może wystartować 10 zespołów). Zgłoszenia nadeszły już m.in. z Łodzi, Warszawy czy Wrocławia. Koszt udziału w jednej rundzie (w sobotę lub niedzielę) to 599 złotych od zespołu. Start w obu podczas jednego weekendu to 1099 złotych za zespół, więc przy 4 kierowcach w teamie opłata za udział w jednej rundzie to niecałe 140 złotych od osoby. Wpisowe obejmuje udział w sesji kwalifikacyjnej i w 3-godzinnym wyścigu. Do użytku będą udostępnione topowe gokarty marki Sodi, prestiżowy model RX8 z silnikami o mocy 9 KM. Osobno płatne są treningi, które można rezerwować kontaktując się z torem Racing Center Łódź przez facebooka, telefon lub e-mail. Każda z ekip musi też zarejestrować team do rankingu SWS (za darmo).

3-godzinny wyścig będzie mieć urozmaiconą formułę. Każdy zespół użyje 6 różnych gokartów, zmienianych co 30 minut. Podczas zjazdów (tzw. stintów) można zmienić kierowcę. Podczas 4 stintów kierowca w kompletnym ubiorze z kaskiem musi ważyć minimum 80 kilogramów (tor dysponuje odważnikami umieszczanymi w gokarcie), a podczas dwóch pozostałych należy doważyć się do minimum 100 kilogramów (kolejność doważania dowolna). Ma to na celu wyrównać szanse, gdy w jednym z zespołów byłoby dużo młodych i lekkich zawodników. W trakcie wyścigów będzie trzeba też zaliczyć pit-stopy polegające na zatrzymaniu się w specjalnie wyznaczonej strefie i opuszczeniu jej po zapaleniu się zielonego światła.

Więcej informacji o zawodach można znaleźć w dedykowanych wydarzeniach na facebook’u utworzonych przez oficjalny fanpage Racing Cetner Łódź (facebook.com/RacingCenterLodz/).

Informacja prasowa Autosport Łódź

Previous

GOSIA RDEST NA NÜRBURGRINGU

Next

AUDI SPORT TT CUP W ZANDVOORT

Zobacz także