Zajmujący trzecie miejsce w punktacji przed finałową rundą Endurance Cup Poland, zespół BRT See my back wygrał ostatnie 15-godzinne zawody drużynowe sezonu na torze Racing Center Łódź (najdłuższe w Polsce) oraz końcową klasyfikację cyklu. Dzięki temu warszawski zespół Mariusza Książka i Przemysława Chlebosza zasilony wrocławianami Michałem Guttem i Jarosławem Kamieniarzem otrzymał główną nagrodę – bilet na Total 24h Eupen – najbardziej prestiżowy europejski wyścig długodystansowy w kartingu halowym.

Zespoły ścigały się w hali przy ul. Wydawniczej w Łodzi od 14:00 w sobotę do 05:00 nad ranem w niedzielę. Każda z ekip musiała zaliczyć 14 zmian 9-konnych wózków Sodi RX8 i 20 postojów w alei pit-stop. W połowie dystansu zmieniono także kierunek jazdy. Po 15 godzinach oficjalną pierwszą trójkę przedzieliło niecałe 11 sekund, choć tak naprawdę zdecydowanie najszybszy był nieklasyfikowany w cyklu zespół Racing Center Team Poland, który z zaledwie dwójką kierowców (Artur Pel/Paweł Kołodziej) wyprzedził o 6 okrążeń triumfatorów całego cyklu. RCTP punktował jedynie do rankingu Sodi World Series Endurance Cup – prestiżowego międzynarodowego rankingu dla torów korzystających z floty gokartów Sodi.

W ekipie BRT najwięcej stintów (5) zaliczył mistrz Dolnego Śląska w kartingu halowym, Jarosław Kamieniarz. Na ostatniej zmianie wjechał na metę o 9,433 sekundy przed łodzianinem Marcinem Racewiczem, który gościnnie bronił barw eXtreme Team Poland. Oba zespoły przeskoczyły w końcowej punktacji prowadzący przed tą imprezą Racing Center Team Junior – nieobecnego na finałowej rundzie. Jeden z kierowców zespołu, Mikołaj Pel dołączył do ekipy Bon Voyage i podczas ostatniej zmiany popisał się best lapem zawodów – 33,569 sekundy. Do wyprzedzenia ekipy eXtreme Team Poland zabrakło przed metą 1,356 sekundy. W drużynie Bon Voyage wystartował dawno niewidziany w gokarcie, Mikołaj Marczyk – łódzki kierowca rajdowy Subaru Poland Rally Team, wcześniej 3-krotny nieoficjalny mistrz kraju w kartingu halowym.

Podczas Total 24h Eupen (7-8 października) zespół BRT będzie warszawsko-wrocławsko-łódzką brygadą złożoną z Mariusza Książka, Przemysława Chlebosza, Michała Gutta, Jarosława Kamieniarza, Artura Pela i Pawła Kołodzieja. W Belgii zespoły będą rywalizować 13-konnymi Sodi SR4. Od 28 sierpnia na największym halowym torze świata (nitka o długości 1,1 km) funkcjonuje zupełnie nowa konfiguracja.

9. RUNDA ENDURANCE CUP POLAND – WYNIKI

Racing Center Team Poland (Artur Pel/Paweł Kołodziej) – 1523 okr.

1. BRT See my back (Michał Gutt/Jarosław Kamieniarz/Przemysław Chlebosz/Mariusz Książek) 15:01:42,127
2. eXtreme Team Poland (Karol Załuski/Adrian Kowalski/François Jacquet/Krzysztof Rudek/Marcin Racewicz) +9,433 sek.
3. Bon Voyage (Mikołaj Pel/Przemysław Niewiadomski/Maciej Michalski/Mariusz Irzykowski/Mikołaj Marczyk) +10,789 sek.
4. Just Amators (Kamil Rabenda/Jan Walas/Zbigniew Janczak/Łukasz Kubsz/Paweł Wojciechowski) +18 okr.
5. RCW Team (Tomasz Okoń/Emil Rzepka/Adam Tolak/Michał Smakosz/Marek Zawadzki/Paweł Wojciechowski) +37 okr.
6. Górscy Team (Antoni Górski/Sebastian Górski/Mateusz Górski/Kamil Górski/Krzysztof Górski) +80 okr.

KOŃCOWA PUNKTACJA ENDURANCE CUP POLAND (CZOŁÓWKA)

1. BRT See my back 7853,
2. eXtreme Team Poland 7695,
3. Racing Center Team Junior 6529,
4. Bon Voyage RCŁ Poland 4478,
5. Ćwierć Tony Team 4383,
6. CARTEC 2276,
7. Just Amators 1972,
8. Best Lap RT 1632,
9. RCW Team 1028,
10. JALA Racing Team 934.

Informacja Prasowa – Autosport Łódź

Previous

Halowe Mistrzostwa Świata 2018 w Polsce!

Next

Tytuły dla najmłodszych

Zobacz także

Nadchodzące wydarzenia

Sklep KMLS