Długo wyczekiwane spotkanie legendarnego belgijskiego toru Genk z Międzynarodowymi Finałami SWS przerosło oczekiwania zarówno organizatorów, jak i zawodników podczas 13. edycji największej na świecie imprezy kartingu rentalowego.
Sukces jest owocem niezwykle udanej współpracy między niezwykle kompetentnymi profesjonalistami na torze a doświadczonym zespołem SWS z Sodikart, a jego sukces opiera się na ciągłym doskonaleniu wszystkich obszarów przez wszystkich zaangażowanych. Nowe strategiczne wybory dokonane przez numer 1 na świecie w kartingu pod względem układu wyścigu, sprzętu i sportowego zarządzania zawodami okazały się bardzo istotne. Kultura 100% Racing w Genk, zastosowana w świecie kartingu rentalowego, zdziałała cuda pod względem toru, który jest wyjątkowy, infrastruktury, która jest niezwykła, i zasobów ludzkich, które są rzadkiej jakości.
Genk 2024, przełomowe wydarzenie
410 kierowców biorących udział w międzynarodowych finałach SWS 2024, pochodzących z 46 różnych krajów, było zachwyconych belgijskim torem „Home of Champions” o długości 1 360 m. Szybki tor był bardzo selektywny, dzięki technicznym sekcjom, które przyczyniły się do jego międzynarodowej reputacji. To nie przypadek, że Max Verstappen wykuł swój talent w Genk podczas lat spędzonych w kartingu.
Zaprojektowana z myślą o ciągłej wydajności, infrastruktura belgijskiego toru okazała się idealnie dopasowana do wydarzenia takiego jak SWS International Final. Główna trybuna z widokiem na tor oraz duży taras dominujący nad terenem zostały przejęte przez zawodników i ich świtę. Dzięki przylegającej do niego strefie gastronomicznej, to miejsce spotkań było w centrum zainteresowania, niezależnie od tego, czy niebo było czyste, czy deszcz dodawał dodatkowego napięcia wyścigom.
Opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu i ciągłym dialogu z kierowcami, dział SWS firmy Sodikart kontynuował dopracowywanie swojej koncepcji, aby sprostać oczekiwaniom kierowców. Zgrany zespół był w stanie podejmować najlepsze decyzje, zarówno przez cały rok, jak i podczas samej imprezy. Nowo wprowadzony format zawodów w stylu mistrzostw w kategoriach Sprint wymaga większej konsekwencji w osiągach, aby zwyciężyć, niż zwykłego zwycięstwa w finale. Takie podejście spotkało się z dużym uznaniem. Podobnie, wybór przygotowanych silników czterosuwowych o pojemności 270 cm3 okazał się bardzo korzystny dla wszystkich zawodników w kategoriach Sprint Cup, Women’s Cup i Master Cup. Balans i przyjemność z jazdy podwozia Sodi Sport przyczyniły się do sukcesu zawodów. Nowe Sodi LR6 o pojemności 200 cm3 były idealne dla dzieci i juniorów, podczas gdy RT10 o pojemności 390 cm3 spisywały się bezbłędnie w Endurance Cup. Wydarzenie to po raz kolejny podkreśliło niezawodność całej gamy Sodi.
Sprint Cup: Delvenne w końcu wygrywa
Simon Delvenne (BEL – East Belgium Action), który od prawie 10 lat bierze udział w licznych finałach SWS International Finals, nigdy wcześniej nie zdołał wygrać. W środę wygrał 1. i 2. bieg kwalifikacyjny, ale odpadł w 3. biegu. W czwartek wspiął się z powrotem na 5. miejsce w biegach, a następnie na 3. miejsce po Super Heatach następnego dnia. Delvenne wykazał się dużą inteligencją wyścigową, wygrywając Finał A przed Wiktorem Wotą (POL – KartCenter / Revolut). Na trzecim stopniu podium dołączył do nich Marco Braun (CZE – Motokáry Modřice) przed Rémi Stehlinem (FRA – Karting Audincourt) i Benjaminem Kaiversem (BEL – Experience Factory Eupen).
Puchar Kobiet: Braune przed Wolfs
Była to zacięta walka między dwiema najwyżej sklasyfikowanymi zawodniczkami w Pucharze Kobiet, które już w 2023 roku grały główne role, mając pecha w finale. Louise Braune (BEL – Experience Factory Eupen) i Debby Wolfs (NLD – Kartbaan Oldenzaal) walczyły ze sobą przez cały czas. Dopiero na ostatnim zakręcie finału zostały całkowicie rozdzielone. Braune odebrała zwycięstwo Wolfs, a Sarai Garcia (ESP – Karting Sevilla) zajęła 3. miejsce na starcie, nie odnosząc żadnego zwycięstwa. Karla Fadet (FRA – Kart 56) zajęła 4. miejsce, a ubiegłoroczna zwyciężczyni Abi Sanders (GBR – Daytona Tamworth) 5.
Galichet pierwszym zwycięzcą Master Cup
Stworzenie kategorii Master dla kierowców w wieku 40 lat i starszych spotkało się z dużym uznaniem. Dało to początek emocjonującym wyścigom między tymi doświadczonymi kierowcami, którzy są równie szaleni na torze, jak i uprzejmi poza swoimi gokartami. Geoffroy Galichet (FRA – Karting Belval) prowadził pod koniec Heatów, ale Mickael Übermulhin (FRA – Circuit International d’Aunay) odzyskał prowadzenie po Super Heatach. O remisie zadecydował finał, w którym zwyciężył Galichet. Na podium 3. stanął Joël Faure (FRA – Karting Caudecoste), a w pierwszej piątce uplasowali się Olivier Laurençon (CHE – Karting Payerne) i Thomas Birchard (USA – Kartplanet).
Kid Cup: Łukasz dominuje
Pomimo zajęcia dopiero 2. miejsca w finale, Jezierski Łukasz (POL – E1GOKART Chorzów) wykazał się wystarczającą szybkością i konsekwencją, aby zdominować kategorię i wygrać Kid Cup z Viktorem Nikołowem (BGR – Karting Track Lauta). Zwycięzca finału, Juraj Mikoš (SVK – Motokáry MAX 60) zajął 3. miejsce przed Peterem Fábry (SVK – Kart One Arena) i Piasciakiem Marcelem (POL – E1GOKART Chorzów).
Puchar Juniorów: Werra finiszuje przed Van Leershumem
W Pucharze Juniorów rywalizacja była zacięta do samego końca. To właśnie finał rozdzielił Ziemovita Werrę (POL – Motokáry Modřice) i Williama Van Leersuma (NLD – Dubaï Autodrome), którzy finiszowali z taką samą liczbą punktów. Fabian Kopp (DEU – MS Kartcenter Hattin) zapewnił sobie 3. miejsce dzięki swojemu 2. miejscu w finale, a czołową piątkę uzupełnili Alexey Mukhin (Leader Track Podolsk) i Igor Polak (POL – Cool Runners Kart).
Endurance Cup: PF Racing ponownie wygrywa z Infinity
Endurance Cup zgromadził rekordową liczbę 48 załóg w 12-godzinnym wyścigu. W tym roku rankingi kwalifikacyjne zostały ustalone na podstawie uśrednienia najlepszych czasów wszystkich kierowców w każdym zespole. PF Racing był już na 1. miejscu, przed KMRS Racing i Kart Team Wittlich. Kluczowy gracz od samego początku, PF Racing był zdecydowanym liderem na półmetku wyścigu, podczas gdy walka toczyła się między głównymi pretendentami do 2. miejsca. Infinity zastosowało skuteczną strategię, aby zbliżyć się na 35 sekund do zwycięzcy, podczas gdy KMRS Racing awansowało na 3. miejsce. Matrax Racing i Joker Team zajęły miejsca w pierwszej piątce po ponad 700 kilometrach zaciętego wyścigu.
Klasyfikacja Endurance Cup 2024
1- PF Racing (DEU – Cool Runners Kart) 529 okrążeń
Christian Douven (NLD) – Dennis Höller (DEU) – Niklas Krüger (DEU) – Vica Schledz (NLD)
2- Nieskończoność (ITA – Circuito di Pomposa) 529 okrążeń – na 35 sekundzie
Riccardo Agostini (ITA) – Boris Bouvier (FRA) – Bastien Legay (FRA) – Niccoló Soffiati (ITA)
3- KMRS Racing (BEL – SARL Le Kart) 528 okrążeń
Guillaume Germis (BEL) – Bastien Meunier (FRA) – Antoine Morlet (BEL) – Lucas Urbani (FRA)
4- Matrax Racing (PRT – Dubaï Autodrome) 528 okrążeń – na 7,4 sekundy
André Caiado (PRT) – Ruben Conceicao (PRT) – Duarte Lopes (PRT) – Miguel Neto (PRT)
5- Joker Team (FRA – RKC Paris) 528 okrążeń – 4.1 sekund straty
za Alexandre Bérard (FRA) – Martin Brochard (FRA) – Mattéo Castel (FRA) – Lucas Decobert (FRA)
Wspaniały wieczór zamknięcia w C-Mine
Podobnie jak reszta spotkania, sobotni wieczór upłynął pod znakiem luźnej i świątecznej atmosfery. Miejsce, w którym odbywał się teren przemysłowy C-Mine, pasowało do reszty imprezy. Podczas kilku ceremonii wręczenia nagród nagrodzeni zostali najlepsi uczestnicy międzynarodowych finałów SWS 2024, a także najlepsi wykonawcy sezonu SWS 2023. Po raz pierwszy pod koniec zawodów w 2024 roku sporządzono ranking torów, aby uczcić domowe obiekty najlepszych kierowców.
1- Cool Runners Kart (DEU) 1584 punkty
2- Brentwood Karting (GBR) 888 punktów
3- Karting Audincourt (FRA) 796 punktów
4- Experience Factory Eupen (BEL) 757 punktów
5- Dubaï Autodrome (ARE) 725 punktów
Partnerzy Międzynarodowego Finału SWS zapewnili zwycięzcom wiele nagród, w tym kaski Bell, kamery pokładowe Cambox, dwa tory AGS Formula F4, pokrowce na kaski Mak Design i vouchery ITAKAShop. Na tę okazję firma DEMT przygotowała spersonalizowane maty ochronne, które będą bardzo przydatne w zawodach dla kierowców wielokrotnie nagradzanych torów.
Podczas wieczoru ujawniono zapowiedź dat dwóch kolejnych międzynarodowych imprez SWS.
Międzynarodowy finał SWS e-Sprint 2025 odbędzie się w Belgii na torze Wavre Indoor Karting.
Międzynarodowe finały SWS 2025 odbędą się w południowej Hiszpanii w Kart Center Campillos.
Zwiastun SWS 2025 : https://www.youtube.com/watch?v=GL_Ej2C4t6c
SWS – Informacja prasowa / Zdjęcie: © Alvaro Negrillo
Tłumaczenie: PROkarting.pl