W miniony weekend na torze w Gdańsku odbyła się druga runda E1GOKART Polish Endurance Cup 2024. 6-godzinny wyścig drużynowy pełen był emocji i zaciętej rywalizacji. Dodatkowo każda runda PEC zaliczana jest do rankingu Sodi World Series w kategorii Endurance.

E1GOKART Polish Endurance Cup 2024 to największy cykl zawodów drużynowych w Polsce. Składa się z 4 rund o narastającej długości, rozgrywanych w 4 różnych lokalizacjach. Jest to doskonała okazja dla miłośników kartingu do sprawdzenia swoich umiejętności i drużynowej rywalizacji.

Druga runda została podzielona na dwa terminy z uwagi na bardzo duże zainteresowanie. Pierwszy termin odbył się 22 czerwca (tutaj przeczytasz relację z tych zawodów), a drugi tydzień później, również w sobotę. Każda runda 6-godzinnej rywalizacji to:

  • 3 – okrążenia pomiarowe sesji kwalifikacyjnej (1 zawodnik z zespołu),
  • 5 – maksymalna liczba zawodników w zespole,
  • 6 – godzinny wyścig ze startem w stylu „Le Mans”,
  • 8 – stintów – w tym 4 stinty na wadze 90 kg oraz 4 stinty na wadze 100 kg,
  • 12 – obowiązkowych pit-stopów.

Regulamin cyklu E1GOKART Polish Endurance Cup 2024 został opracowany w taki sposób, aby zapewnić wszystkim drużynom równe szanse na zwycięstwo. Jednym z jego kluczowych elementów jest system rotacji zarówno kierowców, jak i gokartów. Oznacza to, że podczas 6-godzinnego wyścigu każdy zespół ma możliwość jazdy za kierownicą ośmiu różnych wózków.

Wyścig poprzedzony był sesją kwalifikacyjną, która składała się z trzech okrążeń pomiarowych. Tylko jeden kierowca reprezentujący dany zespół mógł wziąć w nich udział. Dodatkową atrakcją w zawodach endurance był tzw. “start w stylu Le Mans”. Jest to procedura, w której zawodnicy i gokarty ustawieni są po przeciwległych częściach prostej startowej. Gdy zielona flaga opadnie, zawodnicy muszą dobiec do gokartów i jak najszybciej ruszyć. Jest to zawsze bardzo emocjonujący moment, a pierwsze okrążenie jest pełne walki na torze.

Składy zespołów w czasie wyścigu 29 czerwca wyglądały następująco:

1. Grande Strategia RT – Daniel Markiewicz, Mikołaj Kołakowski, Antoni Glinka

2. Legacy Racing Academy – Marek Znamirowski, Oskar Pokornicki, Maciej Walendzik, Maciej Gorzula

3. OLD GUNS – Paweł Lichocki, Kewin Trzebiatowski

4. KARTING TORNADOO… – Natalia Tabaczyńska, Aleksander Poniatowski, Krzysztof Ciesielski, Cezary Partyka

5. Fast in – Slow out – Adrian Górski, Krzysztof Krystek, Marcin Janik

6. YOKER Team – Adrian Paradowski, Jarosław Bednarski

7. M&W ACADEMY – Filip Mateja, Adam Duchała, Bruno Szefler, Nataniel Matecki

8. M&W Racing Team – Wiktor Wota, Aleks Mroczko, Mateusz Madajewski

9. Not Fast, Just Furious – Denis Benka, Tomasz Formela, Tomasz Kuryłowicz

10. Scuderia Pappadipuppi – Mariusz Kargol, Dariusz Krajewski, Marcin Sikora, Łukasz Wczysła

11. H&R Racing Team – Amadeusz Hudziak, Mikołaj Rzepa

Najlepszy zespół w ciągu 360 minut wykonał aż 396 okrążeń, czyli o jedno okrążenie więcej względem rywalizacji, która odbywała się tydzień wcześniej. Poziom czołowych drużyn z obydwu weekendów był bardzo porównywalny, z lekką przewagą pierwszego terminu zawodów.

Łączny przebyty dystans przez wszystkie 11 zespołów w trakcie sobotniego wieczoru to aż 4282 okrążeń!

W zmaganiach drużynowych kluczowa okazała się wyrównana jazda w czasie każdego stintu. Unikanie błędów było priorytetem, gdyż mogły one skutkować karami czasowymi dla całego zespołu. Dodatkowym wyzwaniem okazało się zaplanowanie 12 obowiązkowych pit-stopów oraz pokonanie 4 stintów z zachowaniem wagi na minimum 100 kg. Te czynniki wymusiły na zespołach zastosowanie przemyślanej strategii i dopracowanie taktyki.

Najlepsze tempo na przestrzeni całego 6-godzinnego wyścigu prezentował zespół M&W Racing Team, który zanotował również best-lapa wyścigu. Drugie miejsce wywalczył zespół startujący z pierwszego miejsca – Yoker Team, a trzecie miejsce na podium przypadło zespołowi OLD GUNS, który w trakcie wyścigu awansował aż o trzy pozycje. 

PozycjaNazwa zespołuZysk/strataIlość okrążeń
1.MW Racing Team+1396
2. YOKER Team-1394
3.OLD GUNS+3393
4.Legacy Racing Academy-1392
5.Not Fast, Just Furious0391
6.H&R Racing Team+1390
7.MW Academy-3390
8.Fast in – Slow out0389
9.Grande Strategia RT0387
10.KARTING TORNADOO…0386
11.Scuderia Pappadipuppi0374

Już we wrześniu rywalizacja przeniesie się na tor E1GOKART Chorzów, gdzie w trakcie trzeciej rundy zespoły będą rywalizować w trakcie 9-godzinnego wyścigu drużynowego. 

Preorder, czyli zapisy na 9-godzinne zawody ruszają 1 lipca i dostępne będą dla zespołów startujących w poprzednich rundach, a otwarte zapisy dla pozostałych chętnych zespołów, które nie startują w całym cyklu zawodów dostępne będą od 2 lipca.

Finałowa, czwarta runda odbędzie się na nowym torze E1GOKART Poznań – Rabowice i będzie to 12-godzinna zespołowa rywalizacja.

Previous

Solidny występ Marczyka i Gospodarczyka w ORLEN 80. Rajdzie Polski

Next

Marczyk i Gospodarczyk powracają na trasy Rajdu Estonii na zakończenie szutrowej części sezonu

Zobacz także

Nadchodzące wydarzenia

Sklep KMLS