Podczas ostatnich targów kartingowych w niemieckim Offenbach nad Menem miała miejsce prezentacja nowych modeli gokartów typu Rental. Włoska firma BirelART zaprezentowała 4 nowe model, które mają zastąpić stary wysłużony N35-X. Mowa tu o N35-ST, N35-RS, N35-RT oraz elektryczny Ekart, które na targach cieszyły się sporym zainteresowaniem.

N35-ST to najprostszy w swojej konstrukcji model gokarta halowego. Mocno przypomina on gokarta wyczynowego z dodatkowymi osłonami części mechanicznych czyli tylnej osi. Oryginalnie zabudowany silnik Hondy nie jest okryty dodatkowymi plastikami, co w efekcie dało masę całego wózka (bez kierowcy) na poziomie około 140 kg (czyli relatywnie mało). Jednym z nielicznych udogodnień w tej wersji jest regulowane położenie fotel. Konstrukcja N35-ST sprawia, że jest on prosty w obsłudze. Standardowo posiada 10-litrowy bak paliwa umieszczony pod kierownicą.

bireart_n35-st_001
BirelART N35-ST

Kolejny model – N35-RS – to już gokart z pełną osłoną zarówno osi tylnej jak i silnika oraz przednich kół. Jego dodatkowym atutem jest waga w okolicach niecałych 150 kg. Gokart ten został wyposażony w 12-litrowy bak. Z pewnością został on przygotowany z myślą o długodystansowych zawodach na zewnętrznych torach kartingowych. W modelu tym zastosowano również zewnętrzny tłumik w celu ograniczenia emisji CO2 oraz hałasu. Ciekawostką jest również łatwo demontowana kierownica, podobno do tych stosowanych w jednomiejscowych samochodach wyścigowych.

bireart_n35-rs_001
BirelART N35-RS

Ostatni zaprezentowany model – N35-GT – posiada innowacyjną osłonę silnika oraz tylnej osi, którą potencjalnie obsługa toru w łatwy sposób może unieść do góry w celu naprawy czy konserwacji. Jest ona uniwersalna dla wszystkich montowanych jednostek silnikowych. Masa własna tej wersji to około 145 kg. Dla komfortu kierowcy model ten posiada nie tylko regulowany fotel, lecz również pedały. N35-GT możę być także wyposażony w nowy wydech zwiększający wydajność silnika.

birelart_n35-gt_001
BirelART N35-GT

Wspólnym atutem wymienionych wyżej gokartów jest zastosowana rama z grubych chromo-molibdenowych rurek o przekroju 35 mm i grubości ścianki 2 mm. Doświadczenie w kartingu wyczynowym podobno pozwoliło włochom stworzyć prawdziwą ramę, która prowadzi się jak ta znana z profesjonalnych wyścigów.

Uzyskana niższa waga gokartów ma na celu obniżyć koszty eksploatacji poprzez zmniejszenie zużycia paliwa oraz opon.

Informacje i zdjęcia: www.birelart.com

Previous

Rok Cup International Final 2016

Next

Rotax MAX Challenge Grand Finals 2016

Nadchodzące wydarzenia