Jak przebiegała IV runda Śląskiej Ligi Kartingowej? Kto okazał się najszybszy w kwalifikacjach i wyścigach finałowych? O tym przeczytasz poniżej. 

Śląska Liga Kartingowa (SLK) rozgrywana na torze E1GOKART Chorzów przyciąga wielu świetnych kierowców. Zawody z serii SLK rozgrywane na Górnym Śląsku w każdym swoim sezonie ma najwyższą frekwencję w Polsce! Świetna organizacja, nagrody oraz wysoki poziom rywalizacji przyciągają wielu chętnych – zarówno doświadczonych zawodników jak i początkujących, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kartingową rywalizacją. 

Dodatkową atrakcją zawodów jest fakt, że rozgrywane są one także w ramach rankingu Sodi World Series (SWS), który pozwala na rywalizację kierowcom z całego świata. Dla najlepszych kierowców czeka udział w światowym finale SWS. Poprzednie finały rozgrywane były np. na torach South Garda Karting we włoskim Lonato czy RKC w Paryżu.

Przed zawodami odbyły się treningi zamknięte, które zarezerwowane są wyłącznie dla kierowców startujących w rywalizacji. To doskonała okazja, aby trenować w gronie współuczestników zawodów, a dodatkowo najlepszy czas wykręcony podczas treningów jest prekwalifikacją do grup kwalifikacyjnych. Zawody rozpoczęły się od przywitania kierowców i krótkiego briefingu, który przypominał najważniejsze zasady panujące w trakcie zawodów. Następnie kierowcy zostali podzieleni na grupy – każdy przystąpił do trzech sesji kwalifikacyjnych. Wyzwaniem dla kierowców jest fakt, że każda sesja kwalifikacyjna składa się jedynie z 4 okrążeń pomiarowych, na których można wykręcić swój „best-lap”. Na wynik końcowy kwalifikacji składa się suma dwóch z trzech najlepszych czasów okrążenia (jeden, najgorszy wynik jest odrzucany).

Kwalifikacje wygrał Krystian Kopacki, ale trzeba przyznać, że to nie było łatwe zwycięstwo. Mateusz Matys, Bartosz Babicz i Kuba Piechulski byli tuż za nim – do zdobywcy pole position na sumie czasów tracili mniej niż 0,1 s. do lidera! Cały finał A dzieliła niemalże 1 s. różnicy na sumie czasów. Wysoki poziom organizacji zawodów, przygotowania gokartów i umiejętności kierowców biorących udział w zawodach na torze w Chorzowie potwierdzają bardzo zacięte kwalifikacje. Dla przykładu możemy podać, że kierowcy z miejsc 26 – 47 „zmieścili się” poniżej jednej sekundy na sumie czasów. To samo tyczy się miejsc 1-12 oraz 11-25.

Kwalifikacje – Top 10

Lp.Imię i nazwiskoQ1Q2Q3Suma (2 z 3)
1.Krystian Kopacki55.08355.17955.019110.102
2.Mateusz Matys55.24055.21354.956110.169
3.Bartosz Babicz55.58855.19055.002110.192
4.Kuba Piechulski55.21255.17355.023110.196
5.Szczepan Pudlik55.44755.42755.039110.466
6.Grzegorz Kapała55.28755.33855.362110.625
7.Daniel Gajowczyk55.48655.26655.407110.673
8.Marcin Gajowczyk55.29155.46755.394110.685
9.Przemysław Watoła55.38755.40655.363110.750
10.Bartek Hetmańczyk55.41455.50255.466110.880

Po zakończonych kwalifikacjach, zawodnicy wylosowali gokarty oraz przystąpili do startów finałowych. Podczas IV rundy odbyło się aż 5 wyścigów finałowych w grupach E,D,C,B oraz A. Grupy E-B miały przed sobą walkę na 15 okrążeniach i jeden zjazd do pit-stopu, a grupa A walczyła na dystansie 21 okrążeń z dwoma obowiązkowymi zjazdami do pit-stopu. Dodatkową atrakcją jest fakt, że w finałach E-B zwycięstwo oznaczało awans do wyższego finału i start z ostatniego miejsca jako „lucky-loser”. 

Finał E to zwycięstwo Pawła Menkiela, który startował z pole position, drugie miejsce zajął Beniamin Golczyk (awans o jedną pozycję po starcie), a ostatnie miejsce podium uzupełnił Karol Ćwik, który w wyścigu awansował o aż 5 pozycji.

W Finale D, zwycięstwo, awans o trzy lokaty oraz najszybsze okrążenie wyścigu padło łupem Kacpra Malborskiego. Ze stratą dwóch sekund do lidera, na drugim miejscu wyścig ukończył Michal Cetnarski, który startował z pole position. Trzecie miejsce dzięki awansowi o dwie pozycje zajął Adrian Górski.

Pierwsza czwórka Finału C ukończyła wyścig w niezmienionej kolejności względem startowej, tj. Marcin Janik, Mykhailo Sosin, Krzysztof Krystek i Łukasz Kowal. W trakcie wyścigu cała czwórka walczyła ze sobą, jednak ostatecznie Marcin Janik zwyciężył w wyścigu. Warto również nadmienić świetne wyścigi Jakuba Vavrecki (awans o 7 pozycji), Lukáša Figury (awans o 6 lokat) oraz Macieja Wójcika, który pomimo incydentu i spadku o 5 lokat względem startu wykręcił najszybsze okrążenie wyścigu.

Finał B to pokaz umiejętności wychowanka Śląskiej Szkoły Kartingowej E1GOKART Kacpra Bednarka, który wykręcił najszybsze okrążenie wyścigu i wyprzedził startującego z pierwszego miejsca Karola Biega. W wyścigu doszło do ciekawej i zaciętej walki o miejsca 3-9. W trakcie mogliśmy obserwować wiele wyprzedzań i walki o każdy metr na torze. Popełnienie błędu w tzw. „pociągu” kierowców wiązało się często z utratą więcej niż jednej lokaty, gdyż momentalnie każdy zawodnik wykorzystywał błąd rywala. Ostatecznie na miejscu trzecim wyścig ukończył Michał Tukaj.

Finał A to zwieńczenie całych zawodów i potwierdzenie doskonałej organizacji i przygotowania toru i gokartów do zawodów. Dość szybko po starcie Bartosz Babicz zjechał na pierwszy, z dwóch obowiązkowych pit-stopów, które pozwoliły mu na czyste okrążenia, w trakcie gdy Mateusz Matys, Kuba Piechulski i Krystian Kopacki walczyli ze sobą. Dobrze zaplanowany wyścig i taktyka pozwoliły Bartoszowi na awans o aż dwie pozycje i skuteczną ucieczkę pozostałym kierowcom. Na dystansie 21 okrążeń Babicz wykręcił także najlepsze okrążenie wyścigu, jednak najlepszy czas trzech innych kierowców (Mateusz Matys, Kuba Piechulski oraz Marcin Gajowczyk) różnił się o mniej niż 0,1 s. W walce o drugie miejsce do samego końca wyścigu liczyła się trójka kierowców, którzy ukończyli wyścig w kolejności: Mateusz Matys, Kuba Piechulski oraz Krystian Kopacki. 

PozycjaImię i nazwiskoZysk/strata (względem startu)
1.Bartosz Babicz+2
2.Mateusz Matys0
3.Kuba Piechulski+1
4.Krystian Kopacki-3
5.Szczepan Pudlik0
6.Marcin Gajowczyk+2
7.Daniel Gajowczyk0
8.Antoni Smoliński+3
9.Grzegorz Kapała-3
10.Bartek Hetmańczyk0
11.Marcin Zając+2
12.Piotr Kwaśniowski+2
13.Przemysław Watoła-4
14.Marcin Mlostek-2
15.Kacper Bednarek0

Rywalizacja jest zacięta również w klasyfikacji generalnej, która swój finał będzie miała podczas następnej rundy. Tak naprawdę do ostatniego wyścigu nie będziemy znać zwycięzcy IV sezonu Śląskiej Ligi Kartingowej. Zacięta walka i świetna atmosfera towarzyszy Śląskiej Lidze od samego początku zmagań na chorzowskim torze E1GOKART. Dodatkowo pierwsza trójka każdej rundy może liczyć na nagrody ufundowane przez Braci Pietrzak.

Następna, ostatnia już runda Śląskiej Ligi Kartingowej 21 grudnia. Cykl zawodów ŚLK składa się z pięciu rund i najgorsza z nich jest odliczana w końcowej klasyfikacji generalnej. Do rywalizacji może dołączyć każdy, niezależnie od poziomu zaawansowania. Chęć udziału można zgłaszać poprzez zapisy na stronie internetowej lub zgłaszając się do recepcji toru przed godziną 19:00 w dniu ligi poprzez opłacenie wpisowego do zawodów. Zawody klasyfikowane są także w ramach klasyfikacji Sodi World Series (SWS).

KLASYFIKACJA GENERALNA IV SEZONU ŚLĄSKIEJ LIGI KARTINGOWEJ

Wydarzenie na Facebooku – Śląska Liga Kartingowa – Sezon IV 

Fanpage E1GOKART Chorzów 

Previous

Walka liderów globalnego rankingu Sodi World Series na torze E1GOKART Poznań!

Next

Zespół Energylandia Rally Team w drodze na Dakar. Emocje czas start!

Zobacz także