Ligi kartingowe E1GOKART to doskonała okazja do rywalizacji kierowców niezależnie od poziomu umiejętności! W poniedziałek 18 grudnia odbyła się siódma, a zarazem finałowa runda I sezonu Pomorskiej Ligi Kartingowej (PLK). Zawody te są zaliczane do ogólnoświatowego rankingu SODI World Series (SWS), w którym zarejestrowanych jest już ponad 100 000 kierowców z całego świata.
Średnia frekwencja w ciągu całego pierwszego sezonu Pomorskiej Ligi Kartingowej wyniosła aż 73 zawodników! To przekłada się na 515 slotów wyścigowych w ciągu całego sezonu. Tak wysoka obecność przełożyła się na zaciętą i emocjonującą sportową rywalizację na torze.
Tak duże eventy to ogromne wyzwanie, zarówno pod względem organizacji samej rywalizacji jak i przygotowania równych gokartów. Dzięki temu zawodnicy mają gwaranację, że w walce będą się liczyć ich umiejętności, a nie szczęście w losowaniu.
W poniedziałkowych zawodach wzięło udział 67 zawodników. Kwalifikacje podczas PLK składały się z 3 sesji, w której każdy zawodnik miał do przejechania 4 okrążenia pomiarowe, a jako wynik końcowy liczone były dwa z trzech najlepszych czasów sesji kwalifikacyjnych.
KWALIFIKACJE TO ZACIĘTA WALKA O POLE POSITION, W KTÓREJ NAJLEPSZYM KIEROWCĄ OKAZAŁ SIĘ WIKTOR WOTA!
Warto dodać, że Wiktor Wota w ciągu całego sezonu Pomorskiej Ligi Kartingowej tylko raz nie zdobył Pole Position – w ciągu 7 rund aż 6 razy rozpoczynał wyścig z pierwszego miejsca. Pierwsza trójka kwalifikacji tego wieczoru zieściła się w 0,1 s. co pokazuje wyrównany poziom rywalizacji. Ze stratą 0,053 s. do Wiktora uplasował się Franek Dobke, a tuż za nimi ze stratą 0,034 s. do drugiego miejsca znalazł się Ziemowit Werra. Jako ciekawostkę możemy podać, że u 5 zawodników między miejscami 8 a 12 różnica sumy dwóch najlepszych czasów wynosiła 0,1 s.
Zawody podzielone zostały na 4 wyścigi finałowe. W finałach D, C oraz B zawodnicy mieli do pokonania 15 okrążeń, a w trakcie wyścigu musieli wykonać jedną, obowiązkową procedurę pit-stop. Dodatkową atrakcją jest fakt, że zwycięzcy ww. finałów awansują do wyższego finału w roli “lucky-winnera” startując z końca stawki.
Już pierwszy wyścig wieczoru był bardzo emocjonujący. Ostatecznie na podium Finału D znalazł się Sebastian Kunc, Bruno Szefler i Szymon Zieliński. Zieliński przeciął linię mety jako pierwszy, lecz w wyniku kary czasowej za nieprzepisowy manewr wyprzedzania został zdegradowany na 3 miejsce.
Zwycięzcą Finału C został Maciej Gorzula, który prezentował w wyścigu najlepsze tempo i nawet 5-sekundowa kara za przekroczenie linii wyjazdowej z pit-stopu nie przeszkodziła mu w zwycięstwie i awansie do finału B. Drugie miejsce zajął Paweł Lichocki, a trzecie Dawid Malinowski, którzy w czasie wyścigu awansowali o dwie lokaty. Solidny wyścig zaliczył również “lucky-winner” Finału C – Sebastian Kunc, który w trakcie wyścigu awansował o 7 miejsc i ostatecznie ukończył go na 11 miejscu.
W czasie Finału B mogliśmy obserwować bardzo zaciętą walkę. Pomiędzy pierwszym, a ostatnim zawodnikiem różnica w najlepszych okrążeniach wyniosła zaledwie 0,3 s. Kolejny raz “lucky-winner” zaskoczył i popisał się świetnym wynikiem – Maciej Gorzula awansował w trakcie wyścigu o 8 lokat skutecznie wyprzedzając swoich rywali i ukończył wyścig na 10 miejscu. Zwycięzcą wyścigu został Jakub Przestrzelski, który zdecydował się na zjazd do pit-stopu dopiero na ostatnim okrążeniu, podczas gdy jego rywale zajęci byli walką między sobą. Drugie miejsce w wyścigu finałowym B zajął Czarek Milkowski, który rozpoczynał wyścig na pozycji lidera, a podium finału B uzupełnił Bartosz Madajewski.
Ligi kartingowe E1GOKART to doskonała okazja do sprawdzenia swoich umiejętności i rywalizacji z innymi kierowcami. Zawody odbywają się na nowoczesnych torach kartingowych w całej Polsce, a do udziału w nich mogą zapisać się kierowcy w każdym wieku i o różnym stopniu zaawansowania.
Finał A to ostatni wyścig, który odbył się w trakcie I sezonu Pomorskiej Ligi Kartingowej. Wiktor Wota, który po raz szósty rozpoczynał wyścig z pozycji lidera tym razem musiał uznać wyższość swojego rywala – Ziemowita Werry, który wyprzedził go w trakcie jednego z pit-stopów. Zawodnicy przez większość wyścigu jechali ze sobą niemalże “zderzak w zderzak” trzymając w napięciu oglądających wyścig oraz sędziów. W trakcie wyścigu mogliśmy zaobserwować bardzo dużo walki i przetasowań kierowców w całej stawce. Finalnie, pierwsza trójka kierowców wyglądała następująco: Ziemowit Werra, Wiktor Wota i Franek Dobke
Finał A – Klasyfikacja Kierowców
Pozycja | Imię i Nazwisko | Zysk/Strata |
1. | Ziemowit Werra | +2 |
2. | Wiktor Wota | -1 |
3. | Franek Dobke | -1 |
4. | Karol Kwidziński | +1 |
5. | Błażej Mielewczyk | +4 |
6. | Jarosław Bednarski | +5 |
7. | Mateusz Madajewski | -3 |
8. | Tomek Rompczyk | +2 |
9. | Michał Kłos | +3 |
10. | Adrian Paradowski | -3 |
11. | Dzmitry Kazhamiakin | +5 |
12. | Mateusz Rudziński | -4 |
13. | Hubert Fenc | -7 |
14. | Leszek Borowiec | 0 |
15. | Franciszek Morawiak | -2 |
16. | Piotr Zych | -1 |
17. | Michał Siejka | 0 |
18. | Jakub Przestrzelski | 0 |
W ciągu 7 rund Pomorskiej Ligi Kartingowej na torze E1GOKART Gdańsk spotkało się 184 zawodników, którzy rywalizowali o jak najlepsze lokaty. Do klasyfikacji generalnej liczone było 5 z 7 rund, co pozwoliło zawodnikom na nieobecność podczas jednej z rund lub odliczenie najgorszych wyników. Do ostatniej, finałowej rundy rozstrzygnięcie klasyfikacji generalnej nie było pewne. Ostatecznie TOP10 klasyfikacji generalnej wyglądało następująco:
Lp. | Imię i nazwisko zawodnika | BEST „5” |
1 | Wiktor Wota | 155 |
2 | Ziemowit Werra | 142,5 |
3 | Mateusz Madajewski | 136 |
4 | Mateusz Rudziński | 127 |
5 | Tomek Rompczyk | 115 |
6 | Hubert Fenc | 112,5 |
7 | Błazej Mielewczyk | 111 |
8 | Karol Kwidziński | 110 |
9 | Adrian Paradowski | 108 |
10 | Michał Kłos | 103 |
Organizatorzy zapewnili uczestników o kontynuacji zmagań w ramach Pomorskiej Ligi Kartingowej. Sezon II rywalizacji na torze w Gdańsku ruszy już w przyszłym roku po okresie ferii zimowych w Polsce.