W trzeciej rundzie Ferrari Challenge rywalizacja przenosi się do Austrii. Szymon Ładniak, po trudnym weekendzie na włoskim torze w Misano, teraz staje przed szansą powrotu na podium serii na jednym ze swoich ulubionych torów w całej stawce – Spielberg Circuit (Red Bull Ring).
Weekend wyścigowy na austriackim Spielberg Circuit to idealna okazja dla całego zespołu Gohm Scuderia GT na wprowadzenie odpowiednich zmian w samochodzie kierowcy z Lublina i nawiązania walki z czołówką. Na torze w Misano żółte Ferrari 488 Evo Challenge z nr 21 miało widoczne problemu z utrzymaniem dobrego tempa wyścigowego.
Poprzedni weekend pokazał nam, jakie ustawienia samochodu nie sprawdzają się, co jest bardzo istotne w kontekście nadchodzących zawodów. Wiemy, czego nie robić. Ponadto zdajemy sobie sprawę, że musimy przeprowadzić znacznie więcej testów i podejmować większe ryzyko na torze. – podkreśla Ładniak.
Red Bull Ring to tor, na którym kierowca z Lublina już wielokrotnie ścigał się w przeszłości. Dodatkowo, podczas zimowych przygotowań, poświęcił wiele czasu na treningu w symulatorze właśnie na tej nitce. Dlatego teraz, w przerwie między startami, mógł skupić się na doskonaleniu swojej jazdy na tym torze, zamiast poznawać go od nowa. Szymon Ładniak podkreśla, że czasy, które obecnie osiąga, są o sekundę lepsze w porównaniu do tych, które uzyskiwał podczas zimowych przygotowań. Ta znaczna różnica napawa go optymizmem i sprawia, że nie może się już doczekać nadchodzącego ścigania.
Mimo problemów podczas drugiego weekendu wyścigowego Ferrari Challenge cały zespół Gohm Scuderia GT optymistycznie patrzy w przyszłość i celuje w pierwsze zwycięstwo w Austrii. Jednym z kluczowych elementów do osiągnięcia celu będzie dalsza praca nad poprawą tempa oraz jak najszybsze dopasowanie samochodu do toru.
W ten weekend w przeciwieństwie do poprzednich zaplanowane zostały aż trzy sesje treningowe w piątek. To zdecydowanie dobra wiadomość dla Szymona Ładniaka i jego zespołu, ponieważ daje to zdecydowanie więcej czasu na testowanie ustawień, analizę i wprowadzanie odpowiednich poprawek.
Naszym celem jest szybkie przystosowanie się do toru i rywalizacja na wysokim poziomie przez cały weekend. Chcemy maksymalnie wykorzystać dostępny czas, aby zoptymalizować naszą jazdę i osiągnąć jak najlepsze wyniki. – podsumowuje Szymon Ładniak.
Pierwszy sobotni wyścig rozpocznie się o godz. 14:00, a poprzedzą go poranne kwalifikacje (09:00), podobny harmonogram będzie miał miejsce w niedzielę. Obie sesje kwalifikacyjne transmitowane będą na oficjalnym kanale Ferrari w serwisie Youtube. Natomiast wyścigi można oglądać na platformie Viaplay.
Ferrari Challenge Europe to jeden z najdłużej trwających cykli single-make w historii firmy z Maranello. To seria, w której decydują umiejętności kierowców. Ta sama marka, ten sam model, ten sam rok i ta sama generacja, nie ma żadnej przewagi technicznej.
Klasyfikacja Ferrari Races Trofeo Pirelli
- Eliseo Donno (Radicci Automobili) – 54 pkt
- Max Mugelli (CDP – Eureka Competition) – 40 pkt
- Thomas Fleming (HR Owen – FF Corse) – 37 pkt
- Szymon Ładniak (Gohm – Scuderia GT) – 27 pkt
- Rocco Mazzola (Radicci Automobili) – 19 pkt
- Bence Valint (Rossocorsa – Ferrari Budapest) – 18 pkt
- Adrian Sutil (Gohm – Baron Motorsport) – 15 pkt
- Josef Kral (Scuderia Praha) – 15 pkt
- Denis De Marco (Kessel Racing) – 13 pkt
Harmonogram 12-14.05.2023
Piątek:
08:45 – 10:15 Testy 1
13:00 – 14:00 Testy 2
15:30 – 16:30 Trening
Sobota:
09:00 Kwalifikacje
14:00 Wyścig 1
Niedziela:
09:00 Kwalifikacje
14:00 Wyścig 2
Kwalifikacje oraz wyścigi można oglądać na żywo w serwisie YouTube.com, na kanale Ferrari -> https://www.youtube.com/@Ferrari/streams.
Wyścigi transmitowane są również na platformie Viaplay.
____
Sponsorem Szymona Ładniaka w sezonie 2023 są: LW Bogdanka, KGHM, Lubelskie – Smakuj Życie, Interwetten, Autohaus Alfred Gohm – Official Ferrari Dealer.