Druga dekada Międzynarodowych Finałów SWS rozpoczęła się bardzo udanym wydarzeniem pod Paryżem na wyjątkowym terenie Racing Kart de Cormeilles, wspieranym przez Jean-Erica Vergne’a. Ponad 300 kierowców z 44 krajów, podzielonych na pięć kategorii, było w stanie dać upust swojej pasji podczas czterech dni intensywnej i uczciwej rywalizacji.
Idealne warunki
Tor RKC jest doskonale dostosowany do gokartów rentalowych SWS na międzynarodowe finały i zmienia się z dużą płynnością między szybkimi i technicznymi sekcjami, aby zapewnić największą przyjemność kierowcom. Słoneczna pogoda podczas całej imprezy sprawiła, że widzieliśmy wspaniałe walki na wszystkich poziomach, a nagroda za waleczność trafiała do Juniorów, jak co roku.
Innowacje docenione
Nowe zasady przyjęły format bliższy rozgrywce na wysokim poziomie: Kwalifikacje, Biegi, Super Biegi i Finały. Zarządzanie wagą zostało zoptymalizowane w celu zapewnienia większej uczciwości. System kontroli wyścigu zarządzany przez WFR został użyty po raz pierwszy i dostarczył niepodważalnych dowodów na poparcie decyzji sędziów. Wreszcie pierwszy Puchar Kobiet, w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie, okazał się bardzo interesujący.
Wysokiej jakości wydarzenie
Organizator 3MK Events po raz kolejny udowodnił swoje opanowanie tematu w doskonałej harmonii z bardzo profesjonalnym zespołem toru RKC. Sprzęt Sodi Rental był jak zawsze najlepszy: osiągi były na porządku dziennym we wszystkich kategoriach, a towarzyszył im wysoki poziom niezawodności, aby zmaksymalizować przyjemność dla zawodników. Na przykład, Sodi RT 10 w Endurance Cup nie napotkał żadnych problemów technicznych podczas 12-godzinnego wyścigu, który pokonał ponad 750 km w niezwykle szybkim tempie.
SPRINT CUP: SZYDŁOWSKI SIĘ MŚCI
76 kierowców Sprint Cup rywalizowało w maratonie 32 wyścigów za kierownicą 2-suwowych gokartów Sodi Sport Rotax Junior Evo o pojemności 125 cm3. Lucas Decobert (FRA – RKC Karting Paris) i Adam Szydłowski (POL – Gokart Arena Łódź) szli łeb w łeb w środowych kwalifikacjach, mierząc się z Andrejsem Laipnieksem (LVA – 333), a następnie Damienem Pointetem (CHE – Karting de Vuiteboeuf). Decobert i Adam Szydłowski w czwartek kontynuowali swoją walkę o miejsce w klasyfikacji generalnej, ale Bastien Meunier (FRA – Karting Loisirs Neuilly) był tuż za nimi w klasyfikacji trzech biegów. Pozycje pozostały takie same w piątek w skumulowanym rankingu biegów i super biegów. Kolejno uplasowali się Levente Szabó (SVK – Fibo Karting) na 4 miejscu i Duke Melchior (DEU – Cool Runners Kart) na 5 miejscu. Meunier wystartował z pierwszego miejsca w Finale A, ale Szydłowski objął prowadzenie już na drugim okrążeniu, a następnie zdystansował przeciwników. Decobert wrócił na 2 pozycję, ale strata do lidera sięgnęła 2,5 sekundy. Meunier stopniowo tracił pozycje i ostatecznie zajął 6. miejsce. Po 20 okrążeniach Szydłowski wyprzedził o 2 sekundy Decoberta, który ustanowił najszybszy czas pojedynczego okrążenia. Szabó zajął 3. miejsce z wynikiem blisko 3 sekundy lepszym od rywala za swoimi plecami, a za nim uplasowali się Martin Guérard (FRA – Sens Espaces Karting) i Laipnieks. W poprzednim roku finałów SWS Szydłowski był liderem aż do momentu, gdy nad torem w Lonato zaczęło padać – tym razem jednak postanowił się zrewanżować i wyszło mu to genialnie.
Klasyfikacja Sprint Cup 2021
- Adam Szydłowski (POL)
- Lucas Decobert (FRA)
- Levente Szabó (SVK)
- Martin Guérard (FRA)
- Andrejs Laipnieks (LVA)
DA CRUZ DOMINUJE W PIERWSZEJ EDYCJI PUCHARU KOBIET (WOMEN’S CUP)
Pierwszy Puchar Kobiet był sukcesem dzięki szybkim i walecznym kierowcom za kierownicą 2-suwowych gokartów Sodi Sport Rotax Junior Evo o pojemności 125 cm3. Janyce Da Cruz (FRA – RKC Karting Paris) i Marjolaine Martins (FRA – RKC Karting Paris) konsekwentnie zajmowały dwa pierwsze miejsca w Pucharze Kobiet. Laura Bourguet (FRA – Win’Kart), Stella Khurova (SVK – Fibo Karting) i Sophie Otter (FRA – RKC Karting Paris) kolejno zajęły 3. miejsca w różnych biegach, a Karla Fadet (FRA – Kart 56) zajęła 3. miejsce w Super Heat. Finał potwierdził hierarchię ustaloną podczas faz kwalifikacyjnych. Janyce Da Cruz nie opuściła prowadzenia przez 20 okrążeń i przekroczyła linię mety z najszybszym czasem okrążenia, prawie 9 sekund przed swoją główną rywalką, Marjolaine Martins. Karla Fadet zastąpiła Stellę Khurovą na 3. miejscu. Laura Bourguet (FRA – Win’Kart) odzyskała pięć miejsc, osiągając 4 miejsce. Sara La Fauci (ITA – Kartodromo Citta’ di Messina) przekroczyła linię mety na 5. miejscu, zanim została zdegradowana na 7. miejsce po karze. Khurova odzyskała 5. pozycję.
Klasyfikacja Pucharu Kobiet (Women’s Cup) 2022
- Janyce Da Cruz (FRA)
- Marjolaine Martins (FRA)
- Karla Fadet (FRA)
- Laura Bourguet (FRA)
- Stella Khurova (SVK)
PUCHAR DZIECI (KID CUP): KOSENINA NA MECIE
Oliwier Chłopek (POL – Cartmax) był na czele biegów i udowodnił swoją szybkość w kwalifikacjach. Oscar Lambert (GBR – Dubai Autodrome) zajął 2. miejsce przed Kotaro Asanuma (JPN – U-Kart Circuit), Benem Yiangou (GBR – Brentwood Karting) i Patrykiem Gacką (POL – Canpol Racing). Klasyfikacja po Super Heats potwierdziła tę hierarchię, ale finał zmienił sytuację z pięcioma różnymi liderami. Asanuma i Chłopek najpierw na zmianę wchodzili na prowadzenie, potem Lambert prowadził przez 11 okrążeń pod presją Yiangou, lidera przez jedno okrążenie. Tymczasem Nejc Kosenina (SVN – Karting Maribor) fantastycznie wrócił z 7 pozycji i wyprzedził Yiangou w ostatnim zakręcie. Dzieciaki ściągały się Sodi LR5 – 4-suwowymi gokartami z silnikami Honda o pojemności 200 cm3.
Klasyfikacja Pucharu Dzieci (Kid Cup) 2022
- Nejc Kosenina (SVN)
- Oscar Lambert (GBR)
- Ben Yiangou (GBR)
- Oliwier Chłopek (POL)
- Alessio Zacchi (ITA)
PUCHAR JUNIORÓW (Junior Cup): PEMOV ROBI RÓŻNICĘ W FINALE
W Pucharze Juniorów trzech zwycięzców podążało za sobą podczas biegów kwalifikacyjnych: Dario Pemov (BEL – Karting Eupen powered by Prokart), Raphaël Cauville (FRA – RKC Karting Paris) i Leon Schmied (AUT – Styria Karting), a Luca Corsi (ITA – Affi Kart Indoor) wygrał Super Heat. Pemov prowadził w finale od startu do mety pod presją Kirilla Martologa (UKR – Skymall Karting Kyiv) i Cauville’a. Pemov wykorzystał walkę między swoimi dwoma ścigającym go rywalami, aby objąć prowadzenie pod koniec wyścigu i wygrać z przewagą ponad 2,5 sekundy przewagi. Alberto Brentegani (ITA – Affi Kart Indoor) odzyskał osiem miejsc zajmując ostatecznie 4. pozycję przed Noah Lanuzą (FRA – Karting de Saintes). Juniorzy jeździli Sodi LR5 – 4-suwowymi gokartami z silnikami Honda o pojemności 200 cm3.
Klasyfikacja Pucharu Juniorów (Junior Cup) 2022
- Dario Pemov (BEL)
- Kirill Martolog (UKR)
- Raphaël Cauville (FRA)
- Alberto Brentegani (ITA)
- Noah Lanuza (FRA)
ENDURANCE CUP: JOKER TEAM WYGRYWA KONSEKWENTNIE
44 bardzo międzynarodowe zespoły rywalizowały w Endurance Cup za kierownicą słynnego Sodi RT 10 z 4-suwowym silnikiem Honda 390 cm3.
Saintes (FRA) zdobył pole position w treningu kwalifikacyjnym na podstawie średniej czterech członków zespołu, wyprzedzając Infinity (ITA) i Dammuso Dad & Son (ITA). Start 12-godzinnego wyścigu częściowo nocnego odbył się w czwartek o godzinie 22. Podczas, gdy noc miała być nieco chłodna, kolejne stinty podążały za sobą w dobrym tempie. Infinity i Saintes zaznaczyli swoją obecność w pierwszej trójce, a także Kart & Diem Pro, Red Racing, Dammuso Dad & Son i PFV. Joker Team, który był dość spokojny na początku wyścigu, był w stanie wspiąć się z powrotem w górę dzięki swojej dużej konsekwencji i pojawił się na szczycie rankingu o świcie. Zmiany na pozycji lidera trwały aż do mety, co nagrodziło Joker Team konsekwencją po 626 okrążeniach. Infinity zakończył wyścig na tym samym okrążeniu ze stratą 32 sekund do zwycięzców, a następnie Kart & Diem Pro ze stratą 46 sekund. Niewielkie różnice między obiema drużynami pokazały poziom wyścigu. Saintes i PFV spadły na niższe pozycje z powodu zdobytych kar.
Klasyfikacja Endurance Cup 2022
- Joker Team (FRA) 626 okrążeń
Martin Brochard (FRA) – Matteo Castel (FRA) – Mathieu Martins (FRA) – Dorian Velut (FRA) - Infinity (ITA) 626 okrążeń – strata 32 sekundy do liderów
Boris Bouvier (FRA) – Carlo Alberto Capello (ITA) – Nicolò Soffiati (ITA) – Yohann Vaugarni (FRA) - Kart & Diem Pro (FRA) 626 okrążeń – 46 sekundy straty
Guillaume Faye (FRA) – Félix Ferir (BEL) – Benjamin Kaivers (BEL) – Luc Walter (FRA) - Saintes (FRA) 625 okrążeń
Thomas Condaminas (FRA) – Nelson Desplat (FRA) – Kevin Thouvenin (FRA) – Lucas Urbani (FRA) - PFV (ITA) 624 okrążenia
Riccardo Agostini (ITA) – Damiano Marchesan (ITA) – Andrea Sorbello (ITA) – Fabio Torri (ITA)
NAGRODY
Zwycięzcy każdej kategorii zostali nagrodzeni kaskami Bell, zdobywcy drugiego miejsca otrzymali kombinezony Sodi, a rękawice i buty Sparco otrzymali kierowcy z 3. miejsca. Zwycięskiej drużynie w Endurance Cup wręczono w nagrodę udział w wyścigu 24-godzinnym, zespołowi z miejsca 2 wręczono wstęp do 12-godzinnym wyścigu, a finiszującemu zespołowi na miejscu 3 opłacono wpisowe do 6-godzinnego wyścigu. Wszyscy kierowcy na finałowych podium zostali zaproszeni do udziału w Kartingowych Mistrzostwach Świata FIA – KZ w Le Mans na początku września jako kierowcy VIP z Sodi.
NIEZAPOMNIANY WIECZÓR Z LIDO
Ostatni występ paryskiego kabaretu przed jego zamknięciem był zarezerwowany dla kierowców i sympatyków Światowych Finałów SWS 2022. Ta szczególna uwaga została doceniona przez wszystkich obecnych na Polach Elizejskich, świadomych, że są świadkami historycznego wieczoru. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się na scenie pod koniec legendarnego pokazu Bluebell Girls, który uczynił Lido legendą. Wreszcie, lokalizacja Światowych Finałów SWS 2023 została ogłoszona z wyprzedzeniem. Slovakia Ring został wybrany na gospodarza flagowej imprezy SWS na Słowacji w przyszłym roku w lipcu.
Relacja: SODI WORLD SERIES (SWS)
Tłumaczenie: PROkarting.pl