Podstawą są bezpieczne gokarty. Co to oznacza? Pojazdy powinny być kompletne, poskręcane, bez luźnych, odpadających elementów. Dziś nie opłaca się kupować wyeksploatowanych gokartów, w które trzeba ciągle inwestować. Warto kupić droższe, ale nowe, cieszące kierowców, przez lata eksploatacji bezawaryjne i niewymagające dużych nakładów finansowych, poza wymianą elementów zużycia, takich jak opony, klocki hamulcowe, oleje czy linki.

W nowych gokartach zazwyczaj wszystkie części mechaniczne, które się obracają i stwarzają niebezpieczeństwo, są osłonięte. Tylko obsługa po zdjęciu osłon ma do nich dostęp. Również części, które się nagrzewają, takie jak silnik czy układ wydechowy, są osłonięte i odizolowane od kierowcy.

Dodatkowym zabezpieczeniem są specjalne pałąki (zagłówki), umieszczone za głową kierowcy. Chronią one podczas uderzenia w tył pojazdu przez inny pojazd. Przy takim zabezpieczeniu głowa nie leci bezwładnie do tyłu tylko zatrzymuje się na pałąku.

Na specjalne zamówienie gokarty mogą być wyposażone w pasy bezpieczeństwa, chroniące przed wypadnięciem kierowcy, tak samo jak w autach. Pasy chronią również klatkę piersiową oraz ręce użytkownika podczas czołowego uderzenia w przeszkodę. Przy takim zdarzeniu najczęściej kierowcy łamią żebra, uderzając o kierownicę. Istnieje również niebezpieczeństwo uszkodzenia nadgarstków.

Dodatkowym wyposażeniem gokarta są regulowane fotele oraz pedały. Przesuwając te elementy, bez problemu można dostosować pojazd do sylwetki kierowcy, zapewniając mu komfortową i bezpieczną jazdę.

Nadchodzące wydarzenia

Sklep KMLS