Do wytyczenia nitki toru w hali niezbędne są bandy ochronne. Najczęściej są to poskręcane opony aut osobowych, które nadają specyficzny charakter obiektowi. Zdarza się, że opony są spinane taśmą, ale ten sposób łączenia naszym zdaniem nie jest zbyt bezpieczny. Dodatkowo do opon, na całej długości lub w newralgicznych miejscach, montuje się specjalne listwy poślizgowe. Podczas uderzenia elementy ochronne gokarta, ślizgając się po takiej listwie, nie pozwalają wbić pojazdu pod opony.

Istnieją też inne rozwiązania. Producenci proponują gotowe bandy ochronne, np. Xtremebarriers. Na naszych krajowych torach są one rzadko spotykane ze względu na koszty wyższe niż opony, jednakże w ostatnim czasie stają się coraz bardziej popularne. Poza oczywistymi aspektami wizualnymi (znacznie zmieniają wizerunek toru), zdecydowanie lepiej absorbują energię kinetyczną w momencie uderzenia przez gokarta zapewniając większe bezpieczeństwo zarówno kierowcy jak i samemu gokartowi.

Układając nitkę toru z band, trzeba brać pod uwagę powierzchnię, jaką dysponujemy, oraz dodatkowe przeszkody, np. słupy, nierówności, studzienki, ściany. Każdy tor należy zbudować tak, aby chronić uczestników zabawy przed ewentualnymi niebezpiecznymi zdarzeniami, choć oczywiście nie wszystko można przewidzieć. Wymienione wyżej przeszkody należy zabezpieczyć oponami lub matami. Nierówności nawierzchni najlepiej zabudować tak, aby nie stanowiły części toru, po którym jeżdżą gokarty.

Dla estetyki toru opony tworzące bandy najczęściej maluje się na wybrany kolor lub łączy w specjalnych formach termokurczliwych.

Nadchodzące wydarzenia