Na torze kartingowym wyróżniamy kilka metod sygnalizacji. Podstawowa sygnalizacja to flagi oraz sygnalizacja świetlna. Ta druga nie zawsze jest spotykana, ale naszym zdaniem również powinna być na wszystkich obiektach.

Wspomniane flagi są niezbędne. Dzięki nim obsługa szybko i bezpiecznie może się komunikować z kierowcami. Najważniejsze flagi to:

Kliknij aby powiększyć

Każdy kierowca, który pierwszy raz pojawia się na danym torze, powinien zostać poinstruowany przez obsługę, co oznaczają określone flagi i bezwzględnie się do nich stosować.

Wszystkich flag stosowanych w motosporcie jest znacznie więcej, a niektóre używane są podczas zawodów. Wybrane flagi w takich przypadkach są omawiane przez organizatora lub głównego sędziego.

Jak już wspomnieliśmy, na torze może znajdować się sygnalizacja świetlna. Pierwsza z nich, w postaci pomarańczowych lub żółtych świateł, może sygnalizować koniec danego przejazdu. Po ich zapaleniu uczestnicy powinni zjechać do parku maszyn. Może zdarzyć się również taka sytuacja, że światła te zostaną zapalone podczas jazdy i wówczas będą oznaczać niebezpieczeństwo na torze. Widząc je, kierowca powinien zachować szczególną ostrożność, kontynuując jazdę.

Na torze mogą pojawić się także tzw. światła startowe. Zazwyczaj ich działanie jest podobne jak na prawdziwych torach wyścigowych. Kolejne linie świateł, najczęściej czerwonych, gasną po kolei. Po zgaśnięciu ostatniej linii następuje start. Zdarzają się też tradycyjne sygnalizatory ze światłem czerwonym i zielonym, gdzie start następuje po zapaleniu się światła zielonego.

Nadchodzące wydarzenia

Sklep KMLS