Na obiekcie, oprócz kierowców, często będą się znajdowały osoby im towarzyszące. Zazwyczaj czekają w recepcji, ale zdarza się, że chcą kibicować i popatrzeć, jak jeżdżą kierowcy.

Większość pomieszczeń recepcji posiada okna z widokiem na tor lub jego część. Z pewnością jest to jedno z bezpieczniejszych rozwiązań. Jednak dla bardziej ciekawskich przyda się wygrodzona część toru. Zazwyczaj tor od widowni powinien być oddzielony metalowymi barierkami, dodatkowo zabezpieczonymi oponami od części, po której jeżdżą gokarty. Barierki powinny być solidnie zakotwione, gdyż na pewno kibice będą się o nie opierać.

Warto pomyśleć też o wyznaczeniu miejsca dla palaczy. Mówi się, że sport to zdrowie, ale ciężko to wytłumaczyć nałogowym palaczom.

Należy pamiętać, że na torze wyposażonym w gokarty spalinowe powinny znajdować się miejsca do tankowania i przechowywania paliwa, które muszą być zabezpieczone przed dostępem osób z zewnątrz.

Część obiektów podlega kontroli Straży Pożarnej. Jak się okazuje, w rzeczywistości nie jest tak do końca, dlatego warto samemu wyposażyć obiekt w gaśnice i raz w roku zgłosić je do legalizacji. Liczba gaśnic uzależniona jest od powierzchni toru. Tu z pewnością przydadzą się przepisy ppoż. Kierując się zdrowym rozsądkiem, gaśnica na pewno powinna znaleźć się:

  • w recepcji (1 szt.),
  • w parku maszyn (1 szt.),
  • na stanowisku przechowywania paliwa (1 szt.),
  • na torze (2-3 szt.),
  • w warsztacie (1 szt.).

Do gaszenia paliw ciekłych stosuje się gaśnice proszkowe oraz pozostałe, z oznaczeniem B na etykiecie informacyjnej.

Nadchodzące wydarzenia